dinsdag 2 mei 2023

Rio Mar 33

Hoeveel mannen heb je nodig om een gloeilamp in te draaien? Het zijn van die vragen die vaak worden gebruikt om het falen van een management aan te duiden. Deze grap schiet mij te binnen als ik lekker in de schaduw van de luifel een boekje zit te lezen. Ik hoor aan de overkant allerlei drukke conversatie vanachter de camper vandaan komen. Ik zie de overbuurvrouw vanuit een stoel zich vermaken met kennelijk een grappig gebeuren. Natuurlijk kan ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en neem een kijkje.

Drie mensen zijn in een soort worsteling verwikkeld met een groot kartonnen pakket. Kennelijk is de inhoud iets te groot voor het formaat van de doos, want het is aan alle kanten ingescheurd. Het is de opblaasbare tent, die de overburen een paar dagen geleden hebben aangeschaft en ze hebben besloten om het apparaat terug te sturen. Maar ja, zo het uit de doos is gekomen, krijg je het er nooit weer in terug. Dus een nieuwe doos aangeschaft, maar ook die blijkt aan de krappe kant.

Gelukkig is Nol van oudsher slager, dus een rollade inbinden is voor hem een welkome afwisseling tussen het drinken van een wijntje door. Oh ja, het antwoord op de vraag is "3 man". EĆ©ntje houdt de gloeilamp vast, de andere twee draaien de ladder.

Het wordt weer rustig op de camping. De Spanjaarden pakken hun boeltje bij elkaar en vertrekken huiswaarts.

Op een verder verlaten strand zijn vader en zoon nog druk doende een zandkasteel te bouwen, terwijl moeders het appartement aan het opruimen is.

Het gezinnetje, dat het afgelopen weekend met z'n zessen met een rubberboot voorbij kwamen, mogen op het laatste moment nog een gehaakt aandenken aanschaffen. Het blijft enkel bij een gehaakt armbandje, waarna mevrouw haar stalletje ook weer kan opruimen.

Voor de Spanjaarden wordt het wachten tot de volgende feestdagen namelijk 15 augustus de "Asuncion de Maria" (Maria Hemelvaart.)