dinsdag 9 mei 2023

Rio Mar 40

 

Dr. Ana Mayor Perez in het Sant Carlos Hospital is zeer tevreden over de resultaten van de Antibiotica kuur, maar nu wil ze de ontsteking in de enkel aanpakken met een onstekingsremmer voor de komende 5 dagen.

Dit is een lang verhaal in het kort. 

Maar de reis er naartoe ligt iets gecompliceerder, want de bussen rijden voor ons op de meest ongunstige tijden. We zijn 1 1/2 uur te vroeg, of een half uur te laat en dat laatste willen we niet. 

Het is vandaag 30 graden warm, ik zeg 30 graden warm, omdat zelfs de meestal afkoelende wind deze temperatuur heeft. Als we in de bus stappen zit daar Ana van de camping. Ane heeft tijden Axim, de Duitser die naast ons stond, verzorgd. Het grappige is dat Ana communiceert met de Google Translate app. Zij spreekt in het Spaans in en laat dat horen in het Duits. Maar ze is al een weekje niet meer op de camping en dat is voor haar een hele opluchting en een stuk rustiger. Wel geeft zo ons een geweldige tip: "deze bus rijdt ook langs het San Carlos Hospital." Zij stapt daar ook uit en dat is handig, want in deze bussen zit geen stopknop. Je moet naar de chauffeur roepen bij welke halte je wilt uitstappen. "Proximo" (volgende) roepen kan ook, maar op een vreemd traject is dat ingewikkeld. 

We zijn dus 1 1/2 uur te vroeg, maar we gaan lekker wat eten, denken we. Nee, de restaurant keuken gaat om 4 uur dicht. Als ik "gremietig" het lokaal verlaat, komt een serveerster achter me aan. Ze kan wel een broodje maken, dus doen we dat maar.

5 uur melden we ons in het "verkeerde" ziekenhuis. Dus steken we weer over en melden ons daar. Een zeer ongeduldige dame, maakt een heleboel toestanden en gaat, zonder afspraak, ons voor bij doctore Ana. Het positieve is wel dat ze mij herkent en vraagt hoe het gaat "Como Estas." Als ze mij komt halen houdt een stel haar aan. Het blijkt een compleet consult te worden en inmiddels is ze al een half uur later met haar afspraken. Ik erger me kapot, maar Ali houdt mij rustig, als ik me wil gaan melden bij Doctore. "Typisch Spaans" zegt ze. Maar de kans dat we de bus missen en nog eens 2 uur moeten wachten veegt ze van tafel. "Dan nemen we een taxi" (die vrouw is toch onverbeterlijk positief.)

Even na 6 zijn we klaar en vragen de receptie een taxi te bellen. Precies op tijd worden we door de taxichauffeur bij de Denibus halte gedumpt, ondanks hij maar niet begrijpt waar we naar toe willen, terwijl hij daar een standplaats heeft ??

Op de camping wijst Vincente ons de weg naar een Farmacia op nog geen 1500 meter hier vandaan. Dus de medicijnen zijn binnen.


Net als de Oleander, hier op de camping, staat mijn leven ook weer een beetje in bloei.