dinsdag 28 februari 2023

Benidorm 3

 2.8 graden is het buiten als ik, om even voor achten, een sanitaire stop maak. Binnen is het 6 graden, dus snel de kachel aan voordat er dingen afvriezen. In de loop van de dag wordt het overigens heerlijk weer, want als we richting boulevard lopen, zitten de buurtjes al buiten te ontbijten.

De buurman maakt het allemaal niet uit, die houdt zich wel warm op de hometrainer, achter zijn camper. In dit geval hoeft hij zich niet druk te maken over de frisse (rij)wind.

Wij wandelen na het ontbijt richting Gemelos, waar het gezelschap danig door elkaar is gehusseld. De "zoon" van Theus, (sorry als ik het verkeerd schrijf) en zijn vrouw gaan aan het ontbijt en wij bestellen ons een cafe con leche. Je krijg er hier een minuscuul kleine madeleine bij, maar die zijn zoooo lekker. Ook Gerard en Anny melden zich. Gerard is zeer verbolgen dat hij niet aan de tafel kan zitten. "Ik reserveer dit en dan kan ik er niet eens aan zitten." Het zal deels spel zijn, maar als we na een uurtje opstappen worden we niet gegroet, tot zover dus "zijn spel."

Dit is het alternatief voor een "Deutsche Koil." Je bouwt jezelf helemaal in, om zo uit de wind te zitten. Met het zicht op de zee, niet dat daar iets te zien is, zoals Theus dit verwoordt, maar toch!

Deze meneer laat zich bruinbakken door op een vlonder om de 30 seconden zijn gespierde lichaam een kwartslag te draaien om zo gelijkmatig te verbranden.

Wij wandelen verder richting supermercado Veracruz. De winkel is na een verbouwing uitgebreid, maar dat merk je niet als je de winkel instapt. Het is er nog steeds ongelooflijk druk, de gangpaden zijn nog even smal als vroeger en de kassa's nog even bekrompen als voor de verbouwing.

Dit atletisch figuur is van mezelf. De camper stond iets te ver voorover, waardoor mijn karbonade steeds dreigde aan te branden, omdat de olie in de braadpan naar één kant liep. Daarom heb ik de camper van voren een eindje opgekrikt en er pootjes onder gezet. Nu maar hopen dan mijn biefstukje vanavond mals blijft. Hoewel karbonades en biefstukjes niet zo snel, bij ons vegetariërs, in de pan komen.