dinsdag 21 februari 2023

Benicasim 28

 Allereerst moet ik even terugkomen op de eerste alinea's van gisteren. Want als ik ze nog eens terug lees, lijkt het erop dat ik geen plezier beleef aan de dingen die we ondernemen. Niets is minder waar. Iedere dag geniet ik van de meest kleine dingetjes, de wandelingen, de fietstochtjes, langer of korter en niet te vergeten de humor tussen ons. Vaak wordt dat, door buitenstaanders, niet begrepen.

Vanmorgen bel ik maar eens even met de Belastingdienst. Omdat wij een half jaartje onderweg zijn, wordt het op tijd invullen van de inkomstenbelasting altijd een probleempje. Dus vragen we dan uitstel aan. Zo ook dit jaar vullen we half januari de formulieren in, voor ons beide en sturen die in 1 enveloppe naar de belasting. Mijn toestemming voor uitstel komt vrij vlot binnen, maar die van Ali komt maar niet door. 

Dus bel ik met de club. Binnen de kortste keren heb ik iemand aan de telefoon, die mij verzekert dat dit niet iets is om mij zorgen over te maken. "Kunt U dan voor mij nakijken, of die aanvraag al wel in de pijplijn zit?" vraag ik vriendelijk. "Dat kan, momentje, ik zet U even in de wacht." Zo vlot ik iemand aan de lijn krijg, zo lang duurt het voor ik antwoord krijg. Ik begin mij zorgen te maken. "er is toch een probleem, meneer De Visser", "U moet het uitstel nogmaals aanvragen". "Het zit namelijk zo!" Hij vervolgt: 

"Als Uw aanvraag binnenkomt, wordt die automatisch geopend en wordt alleen het eerste formulier gescand, de rest gaat rechtsreeks in de shredder", "dus de aanvraag van Uw vrouw is niet behandeld!"

Ik kan een "lang leve de automatisering!" niet binnenhouden. Daarna legt de belasting ambtenaar uit hoe wij "digitaal" nogmaals uitstel kunnen aanvragen. Dat is trouwens in 5 minuten gebeurd. Volgend jaar gaan we de aanvraag sowieso digitaal aanvragen, want dat gaat een stuk simpeler.

Ik wil bijna vragen: "Ra, ra, wat zijn dit." Want als Ali met deze exemplaren binnenkomt heb ik mijn bedenkingen of deze, "mandarijnen",  wel te eten zijn. Maar mij wordt verzekerd dat ik ze al eerder heb gegeten. Tja mensen, ik zie vaak alleen reeds een gepelde sinaasappel/mandarijn.

Oh ja, ze hebben vanavond zalm op het menu in het restaurant van het resort, dus bespreken we "ons" tafeltje. Nu maar hopen dat dit voor vanavond wel lukt.