zaterdag 4 februari 2023

Benicasim 11


Ik durf rustig te stellen, dat ik de hardnekkigheid van deze griep/verkoudheid danig heb onderschat. Hoewel de koorts is verdwenen, geeft dit mij nog niet de mogelijkheid voluit te gaan, mocht ik dat als oude man überhaupt nog kunnen. Zo heb ik vanmorgen, voor de 3e keer, de satellietschotel verplaatst, want ik kreeg niet een goed genoeg signaal, op de oude plek. Als je maar beeld hebt, zou je toch zeggen, maar er kwam te vaak een stilstaand beeld, of kwamen er blokjes in beeld. Op zich ook nog niet een ramp, maaaarrrrr..... Bij slecht(er) weer gaat de ontvangst nog meer achteruit en dat wil je juist op die momenten niet, want met slecht weer kijk je naar het kastje.


Wel, kijk maar even naar de verwachtingen voor de komende week. Regen, regen en euh... regen.


Dan een klein raadseltje: "wat voor soort materiaal, mag/moet in deze container?" Nu begrijp ik nog wel dat jullie Spaans ook een beetje roestig is en dat is zeker het geval bij de Engelsen, die hier gemiddeld 80 dagen per jaar staan. Waarom 80 dagen? Omdat je dan een voorkeursplek op kan geven, als je tenminste hier al vanaf 2017, ieder jaar, hebt gestaan. Je wordt dan "vriend" van het resort, waar dan weer privileges aan verbonden zijn. Wij staan hier minstens al vanaf 2014, maar voor ons geldt dan weer dat wij hier maar 30 dagen staan. Dus een "eigen" plek, nai.

Terug naar het raadsel: Vidre betekent glas, dus! Nu zie ik zojuist een mevrouw een 6 liter plastic waterfles in deze container donderen. Ik hoor de puristen, onder jullie, al roepen: "moeten ze die gaten ook maar niet zo groot maken! Goed punt! Toch ga ik even kijken of ik nog net bij die plastic fles kan, om zo het milieu van een zekere ondergang te redden.


Ik kan een harde lach niet onderdrukken, als ik de inhoud van deze "glas" container zie. Je kunt, met deze situatie, natuurlijk twee dingen doen, huilen of lachen.

Oh, ja er wacht nog een klusje. De "Drip Stop" gaat vanmiddag geplakt worden. Toen we de camper uit de stalling haalden hing dat stuk, boven het raam van de bijrijdersstoel, er een beetje bungelend bij. Dus die is verwijderd en er gaat een nieuw stuk op. De temperatuur moet nog een beetje omhoog, anders is het spul niet te buigen. 

Ik heb al een stuk, op het dashboard, in de zon liggen en met een paar vochtvreters, om het in het gareel te houden, want het is in de loop van de tijd in rare kronkels getrokken.