donderdag 16 februari 2023

Benicasim 23

Het is vandaag markt in Benicasim en dus..... We combineren het marktbezoek met inkopen bij de Lidl, al valt dat laatste ook al tegen.

Bergen en dalen, zoals mijn moeder dat vroeger pleegde te noemen en ik maak me sterk dat ik dat de vorige keer ook al heb vermeld. Tja, oude mensen herhalen zichzelf met graagte.

De markt bestaat uit een hele hoop 2e hands kleding, hoewel ik dat van dit artikel waag te betwijfelen, maar de rest. "Wie koopt er nou een BH op een markt" hoor ik Ali zeggen. Zij is nogal van het juiste merk en evenzeer de juiste maat. Ik krijg opeens een dejavu, maar als ik om me heen kijk trekt mij het wachten op een eventuele pas-sessie, gezien de leeftijd van de rondlopende dames, niet onmiddellijk aan. Er ontstaat nog even een discussie over de juiste maat van een BH, waarbij ik denk dat zo'n ding van 2 maatjes te klein mij toch wel sexy toelijkt.

Dit fenomeen wil ik U niet onthouden en het draait om de sinaasappels met blad. Dit laatste is namelijk een extra verkoop argument. In de supermarkt betaal je daar dan ook meer voor, want het is meer "natuurlijk". Precies zoals een tijdje geleden de legbatterijeieren onder de kippenstront en veertjes werden gesmeerd.

Op de markt is nog wel een aankoop gedaan, namelijk een zwart vestje. Zo te zien heeft ze toch naar mij geluisterd, dat 2 maatjes te klein wel sexy staat.

Het is druk bij de Lidl, heel druk en dan moet je je instelling aanpassen. Want je kunt nergens met je karretje blijven staan, of er moet wel een Engelse bij de "Lemons", waar ik dacht veilig te staan. Het meest sneue gebeurt bij de rij kassa's. Een Nederlandse mevrouw staat, bij de gesloten kassa 1, de rij bij de andere 5 geopende kassa's te aanschouwen. Als het te druk wordt bij een van de kassa's roepen ze om welke kassa zo dadelijk open gaat. Zo ook gebeurt het met kassa nr. 1,  het lampje nr. 1 gaat knipperen. Nog voordat mevrouw het in de gaten heeft, zijn er 5 Spanjaarden haar voorbij gestoken en staat ze beteuterd achteraan in de nieuwe rij.

Even krijg ik de neiging haar voor ons te laten gaan......