woensdag 8 februari 2023

Benicasim 15

Het is rond 2 uur in de nacht en ik weet niet waarom ik wakker word. Niet door de regen, die op dat moment zachtjes aan het "drizzelen" is. Nauwelijks hoorbaar, streelt zacht de regen het dak en ik moet goed mijn best doen om het te horen. In de verte hoor ik het zachtjes rommelen. Kennelijk is een onweersbui zich in de verte aan het ontwikkelen.

Dan opeens....... een enorme knal, pal boven ons. Het is alsof de hemel opensplijt. Een vloek ontglipt mijn mond. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een dergelijke knal heb gehoord. Tenzij tijdens een Duitsland oefening in militaire dienst. Gezamenlijk, met kokkie, staan we op wacht. Midden in de nacht komt heel laag een vliegtuig over, gevolgd door een knal en een complete verandering van de nacht in de dag. Het bleek een verkenningsvliegtuig te zijn die een foto's van de situatie maakte.  Ook toen ontglipte een vloek mijn mond. 



 Zo te zien is er geen gat ontstaan in de camping, dus zal het wel onweer zijn geweest, de spreekwoordelijke slag bij heldere hemel. Nu kan ik dat laatste niet verifiëren, want alles zat tijdens de klap dicht.

Is het vandaag nog droog geweest, tussen de druppen door zeker, maar dan moest je wel hard en zigzaggend rennen. Gelukkig hebben we Netflix en vermaken wij ons met Noorse Trollen.

Inmiddels misbruik ik op een gigantische manier het WiFi netwerk, ter plaatse, want ook de 2e film in de Triologie van "de Ring" is inmiddels gedownload en staat, met ondertiteling, klaar.

Oh ja, ik ben nu bezig met het downloaden van een foto bewerkingsprogramma, om "even" een pijltje bij onze camper op de foto van de camping te zetten. (Pijltje is te klein en niet te vinden).