zondag 5 maart 2017

Rio Mar 17

Probeer maar eens het kind uit een man te halen, ik zeg, dat is onbegonnen werk. Nu heb ik de mazzel dat ik een levensgezel heb die daar mee kan omgaan. Want opeens krijg ik het “op m’n heupen” en zal en moet er een zogenaamde quadcopter komen. Dagenlang ben ik bezig om op YouTube uit te zoeken welke het beste bij mij past. Wat ervaring heb ik alleen via het kijken naar mijn jongste zoon, die daarin een ruime ervaring heeft. De keuze wordt gemaakt en besteld, via Ebay. Dit is nog wel een dingetje, want je zult het juiste adres moeten doorgeven aan de leverancier in China, of waar dan ook het object vandaan moet komen.

DSCN3967 (800x450)DSCN3971 (800x450)

Wachten duurt lang en de laatste dagen, als de track and Trace aangeeft, dat het pakket in Spanje is, wandel ik ieder dag een paar keer naar de “reception”. Dit omdat ik de app van Correos (Spaanse Post) niet kan vinden. Maar 4 dagen voor de verwachtte aankomst is het pakket toch aanwezig.

DSCN3976 (450x800)DSCN3978 (800x450)

Het is een beetje winderig, maar ondanks dat wandelen we het strand op.DSCN3990 (800x450)DSCN3991 (800x450)DSCN3992 (450x800)

Mijn fotografe ontdekt nog een prachtig paleisje, maar als ze binnenkijkt valt een en ander toch een beetje tegen.

En dan is het zover, de 1e vlucht van mijn JJRC Elfie. Ik zet de camera van de Quadcopter aan om het feest vast te leggen en dan gaat ie de lucht in. Mijn fotograaf legt alles voor het nageslacht vast.

Mijn 1e en meteen laatste vlucht met mijn JJRC Elfie Quadcopter  ( Klik op de link)

Het apparaat vliegt richting zee in een angstaanjagend tempo en wat ik ook doe, het ding wil en zal richting Ibiza. Ik druk, in paniek, op de nood return knop, maar het ding weigert om te luisteren. Dan maar UIT, denk ik bij mezelf en als een dood vogeltje stort het apparaat weer terug op de aarde. Eén van de propellers wil daarna niet meer draaien, dus daar moeten we even weer aan klussen.

Soms win je, soms verlies je.