zondag 19 maart 2017

Benidorm 5

Gisteravond gezellig bij de Chinees gegeten met Theus en Anny en Riky en Theo. Ik laat mezelf verleiden tot Babi Ketjap hoewel ik weet dat dit mijn nachtrust zal verstoren. Maar door rustig te eten en goed te kauwen valt het ‘s nachts alleszins mee. Het blijft voor mij onbegrijpelijk, Voorgerecht, Hoofdgerecht met Nasi of Bami, Nagerecht plus bier, wijn of fris voor €4.95.

Vanmorgen wandelen we rond half elf richting de zondags- markt, even verderop.DSCN4104 (800x450)

Al ver voor de markt is het een drukte van belang. Voetje voor voetje sukkelen we de markt over, waar de meeste aandacht uitgaat naar de voor mij meest verwerpelijke mode van de afgelopen jaren.PHOTO_20170319_104830 (800x450)

Het gaat hier om de “spijkerbroek met opzettelijke gaten.” Ik gooi mijn veto in de strijd en de zoektocht verlegt zich naar de stretch spijkerbroek “met tekening” en applicaties. Die tekening betreft het volgende, de zakken en riembandjes zijn erop getekend en dat vind ik dan wel weer leuk. Let wel, dit alles is bedoeld voor de kleindochters, alleen zijn wij niet helemaal op de hoogte van de exacte maten. Dus kunnen we de aandacht verleggen naar tassen.

Even het volgende, het voetje voor voetje en tegelijkertijd letten op de aangeboden waar, heeft tot gevolg dat je regelmatig op je snuit dreigt te gaan. Dit omdat er iemand met zo’n tas die achter je aan rolt en die tas, door mij,  over het hoofd wordt gezien. 

 PHOTO_20170319_113926 (450x800)

Ondanks dat we hebben gekozen om niet aan het zondagse “Brekvast” mee te doen belanden we toch, voor ons kopje “Cafe con leche”, op de boulevard aan deze tafel. Niettemin is het heerlijk discussiĆ«ren en gezellig keuvelen zo op deze zwoele zondagochtend. DSCN4124 (800x450)

We stuiten na het inkopen op een enorm en oorverdovend vuurwerk, waar werkelijk horen en zien je vergaat. Inkopen? Op Zondag? Jazeker, want “hij” wordt in korte tijd even in het zomerse nieuw gezet met een korte broek en shirt + vest van “Ralph Lauren”.

Ralf-L CustiMikelo

Alleen ziet ons paardje er “ietsje” anders uit en heet mijn outfit Custi Mikelo. Maar het meisje, dat ons helpt, is uiterst charmant en heeft kennis van zaken. Ze heeft voor “styliste” gestudeerd. Zo moet je een vest nooit dicht knopen want dat is uit “de tijd”, dat je het maar even weet!

Vier van de veertig foto’s van vandaag zijn nu gebruikt. Bij die 40 zijn er een aantal bij die niet geheel geschikt zijn voor jeugdige lezers, maar laat mij daar nog even over nadenken of ik die wel ga plaatsen. “See you tomorrow”.