donderdag 2 maart 2017

Rio Mar 14

Er zijn van die dagen?!

Allereerst is ons restaurant op de camping niet meer in actie. Helaas is dus één van de charmes van deze camping tijdelijk buiten gebruik.

DSCN3962 (800x450)

Tenzij je zelf de potten en pannen ter hand neemt, maar gekookt wordt hier de komende veertien dagen niet meer.

DSCN3963 (800x450)

Triest doet het aan, om een keuken in deze staat te aanschouwen. Denk niet dat ik niets gewend ben.

DSCN3953 (800x450) DSCN3956 (800x450)

De eerste uren van de dag heb ik in het lawaai van een tandartsboor moeten verkeren. Als ik het wil vastleggen moet ik discreet te werk gaan, want de “doe het zelf” pedicure  wil niet “open en bloot” op de digitale plaat.

Als dit alles achter de rug is meldt zich het volgende debacle aan.

Mooi weer is het, dusdanig dat mijn “drijfveer” niet meer te houden is. “We moeten wel even wat doen!” is het credo. Natuurlijk schik ik mij in mijn lot, dus wordt er nagedacht over ons doel van vanmiddag. Nu fietsen we regelmatig naar Oliva en El Veger dus lijkt mij een andere route ook wel eens leuk. Het wordt Pego, een stadje op 8 km afstand en in een gebied dat wij nog niet kennen. We zijn het eens, bekijken de kaart op de telefoon en ik monteer het ding op mijn fiets. Mijn “navigator” haalt er nog een kaart bij en roept “CV 700 moeten we hebben!”, “Nee, roep ik, “CV 760”, want dat hadden we zojuist bekeken. Bij de eerste de beste kruising gaan we verkeerd. “Hallo, wat doe je?” vraag ik nog. “We pikken hem zo weer op”, is de reden van de verkeerde afslag die ons wederom richting El Verger brengt. Na 2 km houd ik het voor gezien. “Wat is de bedoeling van deze exercitie?” Na enige discussie, keren we om! Na nog een verdwaalde Duitse camperaar de weg te hebben gewezen “Do ist die Bahnhoff” komen we weer pal langs de camping Rio Mar. En dan………. begeven de versnellingen van mijn fiets het. Het gebeurt zo plotseling dat ik ervan schrik. Na overleg met onze fietsen leverancier, ik stuur op zijn verzoek nog een foto van een bepaald onderdeel,

PHOTO_20170302_153923 (800x450) 

lijkt het erop dat boodschappen op de fiets hem niet meer gaan worden. Dat betekent, dat we morgenochtend het pendelbusje naar Oliva gaan nemen.

Er zijn van die dagen?!