maandag 29 april 2024

Rio-Mar 40

Na het ontbijt gaat het, met de auto want het regent, op weg naar El Verger voor een oplossing van het watertank probleem.

Ali maakt deze foto vanwege de sinaasappels, maar ik zie het niet, dus gebruik ik hem maar om te laten zien dat het echt regent. Het is voor haar een soort herkenningsplek, die haar vertelt dat we op de goede weg zitten, vertelt ze nu.


In de winkel komen ze met dezelfde sluiting als dat we al hebben en dat schiet niet op. Ter plekke verzin ik een andere oplossing.

Een simpele aansluiting voor 2 slangen. Ik boor een iets groter gaatje in de dop, ruim deze een beetje op met een rattestaart vijl, die ik bij de Chinees koop. Zet een aansluiting voor 2 slangen erdoor, slangenklem van de antenne erop en klaar is Herman. Ik had ook nog lijm gekocht, maar aan beide kanten een slag met slangklem en het lijmen is overbodig.

Het water komt weer uit de kraan en de kachel brandt ook weer. Want ja, zonder water in de boiler heb je ook geen kachel. Het is buiten 15 graden en als de deur een paar keer open gaat, koelt het snel af in de camper.

Natuurlijk doen we gelijk maar even boodschappen bij de Lidl, want de luxe van een auto hebben we niet zo lang meer.

Gisteravond kondigt het regenachtige weer zich al aan, voortreffelijk vastgelegd door mijn privé fotograaf.

Nu ik een beetje, tussen de foto's,  aan het grasduinen ben, ontdek ik deze opname. Dit kwamen we onderweg tegen toen we naar Albufera reden of hoe het dorpje ook moge heten. (Solana hoor ik van de eindredactie.)