zaterdag 6 april 2024

Rio-Mar 17

 

Gisteravond, het begint al te schemeren, krijgen we nieuwe buren. Eerst ontdekken we alleen een auto, maar al snel komt de gehele prut uit de auto. Als eerste een redelijk klein tentje voor 4 mensen, maar goed, het lukt. Vanmorgen wordt de partytent opgebouwd. Maar ja, het weer speelt niet mee en de kindertjes vervelen zich al snel, dus gaat het spul  in de auto..... want het strand is niet echt aanlokkelijk.

Na de Kwalificatie, vanmorgen, van de F1 in Japan, belooft het een heel rustige dag te worden. Het is bewolkt, of zoals de weerapp het noemt, "Stofsluier in de komende uren." De zon verschuilt zich daar achter en piept, heel soms, er even tussendoor. Het kwik komt dan ook niet boven de 18 graden uit.

Dan oppert Ali om "even" langs het strand te gaan wandelen.

Kennelijk is het goed visweer, want hele families die zich met hun jonge kinderen in een tent hebben verschanst, zijn aan het vissen.



Ali heeft er zin in, want als ik even niet oplet ligt ze straatlengte voor op mij. Bij camping Pepe is mij een ijsje beloofd, maar als we dat hebben verorberd, ziet ze heerlijke gegrilde zalm voorbij komen.


Het uitzicht is prachtig, zo over de Middellandse zee heen, het gezelschap is uitstekend, dus niet veel later staat er ook op onze tafel een heerlijk gegrilde zalm te dampen en het biertje, ook al is het geen Serveza Trigo, heerlijk.

Terwijl ik dit zit op te tikken, hoor ik dat een van de boven huisjes ook bewoners hebben, die zeer luidruchtig zijn. Dat wordt nog gezellig....