dinsdag 2 april 2024

Rio-Mar 13


Ik moest even heel goed kijken, maar volgens mij zijn dit de eerste eitjes in de nestkast. Tussen begin april en begin mei legt het vrouwtje 4-12 eieren (gemiddeld 8-9). Ze moet ongeveer twee weken broeden voor de eieren uitkomen. Daarna verblijven de jongen nog ongeveer 19 dagen in het nest voordat ze uitvliegen. Tot nu toe zie ik er maar 2, maar misschien zijn het er 4, als ik de foto's beter bekijk.


Nee, de boel staat niet in de brand. Dit is een van de vele zonsondergangen die Ali vastlegt op haar telefoon. Het ziet er enerverend uit, zeg zelf.

Maar ondanks deze zonsondergangen, blijft het gek weer. Als we vanmorgen naar El Verger fietsen voor een nieuwe waterpomp, ziet het er frisjes uit, maar zodra we in de zon fietsen, is het weer lekker.



Het water is op, meldt Ali gisteravond laat. Nu heb ik er vanmiddag nog 20 liter bij gegooid, dus dat het op is zal wel meevallen. Zo lang poetst ze haar tanden nu ook weer niet. "Dan zal je de pomp wel kapot gemaakt hebben" meld ik haar terug. Ze reageert niet, kennelijk raakt ze gewend aan dit soort domme opmerkingen. Nu is mijn humeur niet optimaal, wat een gevolg is van de tegenvallende resultaten tijdens de testen van mijn studie. 

Vanmorgen haal ik de oude pomp uit de watertank. Na 10 jaar zit dat ding vol met kalk, dus is er geen beweging meer in te krijgen. Het leuke is dat de nieuwe pomp, vandaag de dag, nog net zo duur is als 10 jaar geleden, opmerkelijk, is het niet? We hebben een oude reservepomp bij ons en die pruts ik weer in.

Ik zeg prutsen, want ik knip 2 draadjes te kort af, dus moet ik daar weer een oplossing voor bedenken, maar het lukt. We hebben weer water en een splinternieuwe op reserve.

We doen ook gelijk maar even de boodschappen bij de Lidl in El Verger. 


Onze Brabantse overburen vertrekken vrijdag richting het zuiden, waar ze een camping hebben besproken. Het wordt sowieso leeg op de camping, want ook Volker en Beate vertrekken weer richting Duitsland.

Of Volker und Beate morgen gaan is nog de vraag, Volker heeft een ongeluk(je) gehad en 5 krammen in zijn hoofd!!!