donderdag 11 april 2024

Rio-Mar 22

Zojuist krijg ik een telefoontje van een jongeman, die in rap Spaans mij iets duidelijk probeert te maken. Ik vraag een aantal keer of hij Engels, Duits en voor de grap Nederlands spreekt, gek genoeg geen van alles. Ali, die op de achtergrond meeluistert, hoort dat het iemand van Amazon is, maar ja, daar wordt het Spaans niet opeens verstaanbaar door. Nu heb ik gisteren wel een kabeltje via Amazon besteld, wat ik overigens hier wel vaker heb gedaan, dingen bestellen enzo... dus tja... Hij belt nog een keer, maar zijn Engels is nog steeds niet te vinden. Dus loop ik naar Letty, die Spaans spreekt, of zij voor mij terug wil bellen. Daar krijgen we te horen dat er iets met de bestelling is en dat we de Klantenservice moeten bellen. Ik zal dit iets te lang wordend verhaal inkorten.

Het pakketje is bij de receptie aangekomen!!!!


Ik voel mij, net als deze vrouw, eenzaam en alleen. Let op, zo "voel" ik mij, ik ben het dus niet! Redenen, de studie wordt een spreekwoordelijke rijstebrij.

Er wordt van mij verlangd, dat ik de versterking van de onderstaande transistor even uitreken.


Ik lees de stof, tekst 6x door, maar echt beklijven, ho maar....... Als er dan ook nog in de tekst "Logisch is natuurlijk dat....." Nou, laat ik helder zijn, Niks, Nada, Niente, is voor mij logisch en de moed zakt mij wederom in de schoenen.  


Gelukkig verduidelijkt de formule wel een heleboel...!?!?  Het "Schimmert" mij voor de ogen en heb de neiging om het uit te gillen.

Het is hier prachtig weer, zo rond de 20 graden, alleen het windje is ietwat aan de frisse kant, jammer.


Louis krijgt het ook al op de heupen. Want plotseling hoor ik gerommel naast de camper. Hij is de gaatjes van de automatische watersproeier aan het open prikken, let wel, op de knibbels.


Ook bij de zojuist verlaten plek aan de overkant, krijgt de heg een grondige snoeibeurt, want ja, je moet de zaak wel in toom houden, anders groeit de hele zaak dicht...


Er heerst hier op de camping een soort van eenrichtingsverkeer, (zie de pijltjes). Niet dat ook maar iemand zich daar aan houdt, maar toch. Wij staan op 10 en de overbuurtjes op 2 met de neus naar rechts. Dus bij vertrek heeft hij het super gemakkelijk, hij kan zo van de plek rijden. Maar wat zie ik tot mijn verbijstering? Hij rijdt, met zijn best wel grote camper, langs de krappe doorgang bij de WC, steekt hem daar achteruit, komt weer terug en slaat RECHTSAF, voor mij, LINKSAF! Zo rijdt hij de hele camping rond, wat achteraan nog wel eens een probleem kan zijn door al de rommel die daar vaak ligt, of de geparkeerde auto's die daar staan...

Hij is al een uur weg, maar ik kan niet achter de redenen van deze manoeuvre komen.