vrijdag 19 april 2024

Rio-Mar 30

We zijn vroeg op vandaag en nu zou ik een flauwe grap kunnen maken door te zeggen "dat wij in bed hebben gepoept", maar dat zou inderdaad flauw zijn. Het is gewoon mooi weer en we gaan naar Oliva..... per fiets.

Maar eerst nog even dit: Dit openstaande luik herbergt een verhaal. Vlak voordat wij gisteren op de bus gaan, zien we de Engelse overburen paniekerig rond hun camper rennen. Als ik vraag wat er aan de hand is, roept de buurvrouw dat de hond binnen zit! "Dan haal je die er toch uit!" is mijn simpele gedachte, maar het zit dieper! Alle, maar dan ook alle deuren zitten op slot en de sleutel ligt binnen. Meneer heeft een oplossing, hij wil het luik forceren en dan via het omhoog getilde bed naar binnen. Zelfs Louis moet er aan te pas komen om de zaak vakkundig te mollen, maar het lukt. Gelukkig heeft ook de Engelsman een vrouw die hij de schuld kan geven. Ik weet uit ervaring dat dit een hele opluchting kan zijn. Inmiddels heeft hij het kapotte slot vervangen door die van de gas-kast, die hij toch niet gebruikt. Iedere keer dat ik hen nu tegenkom vraag ik "Do you got the keys."

Het voordeel van vroeg opstaan is dat je dan een prachtige zonsopkomst kan fotograferen.

Ten opzichte van die donkere luchten en het mooie strijklicht van de opkomende zon wordt zelfs het half verlaten dorp Devesses nog mooi. Links is nog net het restaurant van Rio-Mar te zien.

Ondanks de dreiging van regen stappen we toch op de fiets om bij de Mercadona inkopen te gaan doen. We zijn wat later vertrokken omdat ik nog even de quali van de F1 sprintrace in China wil zien, dus hebben we al koffie gedronken. Dit betekent geen El Loc voor de koffie en dus ook geen markt.

Deze, wat slordig geparkeerde, caravan is van onze "nieuwe" buren, maar daarover later meer.