donderdag 17 februari 2022

Benicassim 25

 20 graden in de schaduw, als we terugkomen van de Carrefour. In de camper is het 34 graden! Pfft.

Maar laat ik bij het begin beginnen. Hoofd-schaatsen zegt: "Half negen begint de 1000 meter vrouwen", maar ik denk dat ze zin in haar ontbijt heeft en niet tot half tien wil wachten.

Ik moet eerlijk toegeven, dat ik best een beetje onder de indruk ben van de charmes van Jutta Leerdam. Dat ze ook nog eens een zilveren medaille wint op de 1000 meter, vind ik geweldig.

De 17 jarige Lindsay van Zundert blijft keurig overeind in het kunstschaatsen en eindigt op de 18e plaats.

Nog tijdens het kunstschaatsen stappen wij op de fiets om naar de Carrefour te fietsen. Hoofd-matrashoezen heeft haar zinnen gezet op een hoes die ze in een Carrefour in Frankrijk heeft gekocht. Nu is deze winkel niet echt naast de deur, we zullen er 15 kilometer voor moeten fietsen. Oh ja, ze wil ook nog een elektrische tandenborstel, maar dan twee, met een eigen oplader, want de dame is het zat om 's avond op mij te wachten. 

Beide items zijn niet verkrijgbaar in deze Spaanse neef van de specifiek Franse winkelketen. Mijn buit, 2 broeken en een nautisch shirt met lange mouwen. 


Ik vroeg mij trouwens af, omdat hier zoveel hammen hangen, waar al die manke varkens lopen!?

Op de terugweg krijg ik een paar kilometer voor de camping een enorme "hongerklap". Zo ernstig dat ik bijna het zwart voor de ogen krijg, gelukkig kan ik even bijkomen voor een verkeerslicht.

Dan nog even deze kanjer, 5 Olympische Spelen doet ze mee en op ALLE 5 wint ze een gouden medaille!