donderdag 10 februari 2022

Benicassim 18

Nieuw Olympisch record, nieuw baanrecord, nieuw Nederlands record en een nieuw Wereldrecord voor een Laagland baan.

Een formidabele prestatie van Irene Schouten die, na de 3000 meter, ook de 5000 meter op haar naam zet.

Kent U dat verhaal van die twee mensen die naar de markt gaan? Door 2 verschillende mede camping bewoners krijgen we de tip, dat de markt tegenwoordig achter de Lidl wordt gehouden. We moeten er rekening mee houden dat het een éénrichtings-markt is, zegt de Engelse buurman. Als je dus wat wil  kopen wat aan de overkant ligt, moet je eerst weer helemaal omlopen en de andere "baan" nemen. Spanje heeft vandaag de mondkapjesplicht voor buiten los gelaten, alleen binnen dien je nog een mondkapje te dragen. Misschien ook daarom, kunnen wij de markt, "wederom" niet vinden, want achter de Lidl is het marktgebeuren ook niet te vinden, want, hij is weer op de oude plaats. Pffft..

Dus, nogmaals,  buiten hoef je geen mondkapje meer te dragen, maar wat schetst onze verbazing, werkelijk iedereen draagt een mondkapje, echt verbazingwekkend.

Nee, het zijn niet de charmante onderbroeken waarom ik deze foto maak, maar als illustratie dat de dames hun mondkapje dragen.

Deze dame heeft, of haar negotie, of haar prijzen, verkeerd gekozen, want druk heeft ze het absoluut niet. Maar wat is er op tegen om, op deze manier, heerlijk van het warme zonnetje te genieten?

Bij het zien van deze uitstalling, moet ik toch even aan "mien moeke" denken, die vertelde tijdens haar werkzame leven bij de Hema, dat ze soms moest invallen op de afdeling "Bergen en Dalen"


Dit is het eerste kraampje van de hele markt. Nu is het natuurlijk wel zo waar je vandaan komt, maar voor ons in ieder geval. Hoofd-kleding is in record tijd door de kraam gelopen en dit stemt mij zeer optimistisch. "How little did I know". Op de terugweg verdwijnt ze wederom in diezelfde kraam om, voor mijn gevoel, niet meer tevoorschijn te komen. Het duurt zo lang, dat ik zelfs een beetje ongerust word. Als ze dan, na verloop van tijd, toch nog tevoorschijn komt met een ietwat oubollig jurkje ben ik enthousiast, maar niet over het jurkje, want dat zou een 80 jarige in het ouderen centrum niet misstaan. (Hoofd-redactie commentaar: ernstig overdreven) Maar Hoofd-jurken ziet enthousiasme bij mij en dat is, voor haar, voldoende om over te gaan tot aankoop.  

Ze zit dan ook, de rest van de middag, zeer tevreden van de zon te genieten.

Ik zeg het vaker, vrouwen zijn ondoorgrondelijk.