maandag 7 februari 2022

Benicassim 15

Ireen Wüst wint in Peking de 1500 meter.  Ireen blijft met een toptijd van 1.53,28 de Japanse, de huizenhoge favoriet, Miho Takagi (1.53,72) voor. Het brons gaat naar Antoinette de Jong in 1.54,82.

Deze nuchtere opsomming weerspiegelt absoluut niet de emotie, die ik tijdens de wedstrijd ervaar. Er sneuvelt, hier in de camper, bijna een tafel, als Takagi in de laatste rit 44/100 ste seconde tekort komt met de tijd van Ireen.

Hier realiseert Ireen zich dat ze de eerste Olympiër is die in 5 Olympische spelen een gouden medaille wint. Bovenaards!!!!

Zo ziet tijdens de, bloemen, huldiging winst eruit.

Zo ziet verlies eruit.

en zo schoonheid....

Ik moet eerlijk toegeven, dat voor mij de Olympische spelen geslaagd zijn. Het chagrijn is verdwenen, zelfs als Sjinkie Knecht zich laat piepelen op de 1000 meter shorttrack en met alle Nederlandse mannen eruit ligt. Ook voor Suzanne Schulting blijft zilver over op de 500 meter, als ze voor de bel van de laatste ronde, te ruim inzet en zo Fontana de kans geeft haar te passeren en goud pakt.
Wat geeft het, wij hebben Ireen Wüst!

Alsof we nog niet genoeg in China zijn, stelt Hoofd-koudevoeten voor om een bezoek te brengen aan de... U raadt het al, een Chinese winkel.
Ze heeft 's avonds koude voeten en wil een paar langere sokken voor haar comfort aanschaffen. Ze slaagt in haar opzet en daarna wandelen we nog even door het centrum van het stadje. Natuurlijk is het even voor vieren, dus siësta tijd, maar er is ook verd... weinig open. Dus de Mercaeuro is in deze een uitkomst. Komt bij dat het allemaal reuze goedkoop is.

Zelfs de kerk is dicht, kennelijk houdt meneer pastoor ook een siesta, terwijl Hoofd-zonden juist wou gaan biechten. Ik stel voor dat ze 10 "wees gegroetjes" doet, waarmee ik haar dan al haar zonden, jegens mij, vergeef.