vrijdag 21 april 2017

Benidorm 39

Als we vanmorgen bij Torre Levante koffie zitten te drinken, stapt daar opeens, fris en vrolijk, “onze patiënt” het etablissement binnen. Nu zeg ik fris en vrolijk, maar het zit dichterbij euforisch, als ik zijn stemming mag omschrijven. Het optimisme straalt ervan af en hij praat honderduit over de positieve belevenissen in het ziekenhuis. Zoals we daar bij elkaar zitten worden we allemaal van harte uitgenodigd voor het Breakfast aanstaande zondag. Na de koffie wandelen we nog even naar de Ale Hop shop.

Alo_Hop

Deze winkels kenmerken zich doordat ze voor iedere winkel één of meerdere koeien voor de deur hebben staan. Als je om een kadootje verlegen zit, is de Ale Hop werkelijk een uitkomst. Zelfs de door mij begeerde Quadcopter verkopen ze daar, maar de penningmeester heeft een stop op dit soort uitgaven gezet.

Uitgeblust kom ik weer bij de camper en leg mijn hoofd even te ruste. Maar dat is van korte duur, want we komen overeen om, alsnog, boodschappen te gaan doen in El Albir. Lidl, Aldi, Super Content en  de Mercadona is de volgorde en bij die laatste zie ik iets grappigs.

PHOTO_20170413_132544 (800x450)

De rode auto rechts staat geparkeerd pal onder een parkeerverbod. Je mag hier alleen laden en lossen. Even later stopt er een politie auto en ik denk, “kassa!”. Maar er gebeurt niets en na ruim een kwartier komt de eigenaar van de foutgeparkeerde auto terug van winkelen, ziet de politiewagen en denkt hetzelfde als ik. Toch gaat hij het gesprek met de agent aan. Tot mijn verbazing verdwijnt de bestuurder de Mercadona weer in. Kennelijk heeft laden en lossen hier in Spanje een ruimere betekenis dan in Nederland.

Tot slot wil ik twee trouwe lezeressen van harte condoleren met het, toch nog plotselinge, verlies van hun moeder.

Heel veel sterkte meiden.