zaterdag 8 april 2017

Benidorm 26

Vanmorgen heeft mijn penningmeesteres de camping betaald. Nee, we gaan nog niet weg, maar dit was een tactische overweging, omdat volgende week de Paasvakantie begint en dan eindigt het “goedkope tarief. Tot de 18e is nu betaald en de gebruikte stroom tot en met 1 april. Dit omdat we verhuisd zijn. Op het programma staan vandaag de inkopen bij de drie winkels, Super Content (is de Nederlandse winkel), Lidl en de Mercadona. Maar eerst moet de grote was gedaan. Dat wil zeggen, alle beddengoed eraf en in de machine. Maar mijn was-vrouwtje  treuzelt een beetje en dus wordt het wachten op een lege machine. Dat wordt koffiedrinken bij de camper, heerlijk.

Dan op naar El Albir, waar voor de Nederlandse winkel een stel staat te blowen, zodanig dat ik er bijkans high van word. In een “poep en een zucht” liggen de aankopen op de kassaband en staan we alweer buiten. Soms kan een beetje voorbereiding een hoop tijd schelen. Bij de Lidl blijf ik bij de fietsen, omdat daar al onze eerdere boodschappen inzitten. Denk niet dat ik mij dat half uurtje verveel, integendeel. Zolang het rustig is op de parkeerplaats gaat alles goed. Maar zodra het drukker en dus voller wordt, worden de gedragingen ook ietsje onbeschaafder.

PHOTO_20170408_121227 (800x450)

Deze bestuurder wint een mentaal spel van een mevrouw, die wel de goede rijrichting kiest en daarom te laat bij deze plaats komt. Hij rijdt, tegen het verkeer in en is sneller. Door zijn auto, centimeter voor centimeter naar voren te rijden, kiest mevrouw eieren voor haar geld en besluit nog een rondje te maken. Hilarisch is de oude man die zijn brommertje op de invalideplaats zet, bovenop het blauwe plakkaat met een rolstoel. Hij kijkt mij aan, ik kijk vragend terug, op dat moment tilt hij zijn broekspijp op, ten teken dat hij ook invalide is. Ik proest het uit van het lachen. Hij steekt zijn duim op en loopt de Lidl in. Na de Mercadona gaat het terug naar de camping en in de zon.

DSCN4441 (800x450)

Zojuist komt mijn fotografe met deze geheime opname aanzetten. Aangezien de personage op de foto onherkenbaar is, komt deze kiek door de censuur.