woensdag 19 april 2017

Benidorm 37

Hoogmoed komt voor de val! Was ik gisteren een beetje aan het opscheppen over het warme weer, hier in Benidorm, ten opzichte van Nederland, de straf komt onmiddellijk. Vanmorgen worden we wakker door een straffe wind en houdt de zon zich verscholen achter de voorbij vliegende wolken. Boven de bergen, achter de camping, hangt een diepzwarte regenwolk, die niets goeds in de zijn heeft. Met drie laagjes aan kleding komen we op de woensdagse markt aan. Als de zon zich dan alsnog gaat melden loop ik al vrij snel te zweten als een otter.

DSCN4482 (450x800)

Had ik gisteren al gemeld dat mijn kleding adviseur een uitbreiding in mijn korte broeken garderobe voor ogen heeft, vandaag wordt de daad bij het woord gevoegd.

DSCN4531 (800x450)

Na de koffie, op de boulevard, waar we heerlijk achter glas van het passerende verkeer genieten, worden de nieuwe aankopen door mijn kleurexpert onmiddellijk in water uitgespoeld. Vervolgens in de wind te drogen gehangen. Dit schijnt, in zonnige streken, noodzakelijk te zijn omdat er anders snel verkleuring optreedt. Inderdaad, er hangen 3 nieuwe korte broeken en dat terwijl ik altijd heb verkondigd dat mannen boven de 50 jaar geen korte broek, in het openbaar, kunnen dragen.

Maar tijdens het bezoek aan het ziekenhuis heeft de patiƫnt mij verzekerd dat mijn benen deze weelde wel kunnen dragen.