dinsdag 11 april 2017

Benidorm 29

Tijdens het ontbijt zie ik een medewerker van de camping een bord ophangen. Het bord vertelt waar het heren toilet is. Nu weten wij dat al jaren, maar kennelijk is een extra aanwijzing noodzakelijk. Misschien is het ook een idee om een grote pijl naar de prullenmand in het toiletgebouw te plaatsen, want hoeveel toiletpapier er wel niet dagelijks op de vloer ligt, onbeschrijfelijk. Maar even terug naar de medewerker.

DSCN4469 (450x800)DSCN4467 (800x450)

Want als ik nog eens goed kijk, zie ik de ladder op het randje van een muurtje staan. Zijn “maat”, zo’n maat zal je maar hebben, is “even” weggelopen en in geen velden of wegen te bekennen. Trouwens de bovenste bouten hebben geen houvast in de muur, dus ik “sprint” in het vervolg onder het bord door, want dat komt, vandaag of morgen, weer naar beneden.

Gisteren opperde ik om op de fiets naar Torre Levante te gaan, daar koffie te drinken, om daarna  “even” naar de CarreFour te fietsen, een enorm warenhuis, was ons verteld.

DSCN4474 (800x450)

Nu voert een deel van het fietspad dwars door Benidorm, maar dan pal in het midden van beide rijbanen.

fietspad1a

Kijk, op deze manier. Het is werkelijk om doodsangsten uit te staan. Links komt het tegenovergestelde verkeer langs stuiven, rechts wordt je ingehaald door achteropkomend verkeer. Als die laatsten bijvoorbeeld een stadsbus inhalen, kruisen ze “ons” fietspad. Daar komt nog bij dat we een “duvelsend” moeten klimmen, dus kom ik geheel bezweet en chagrijnig aan bij de CarreFour. Het klopt, het is groot, maar ik kan er niet echt van genieten. De volgende keer nemen we voor die 6 kilometer wel de bus.

DSCN4475 (800x450)

Op de terugweg rijden we vlak langs het Poniente strand, wat pal tussen twee bergen ingeklemd ligt. Het enorme strand  wordt vaak 'het Spaanse strand' genaamd omdat hier vooral Spanjaarden liggen. De grote internationale hotels bevinden zich meer aan het Levante strand, waar wij iedere ochtend koffie drinken, terwijl de appartementen en kleinschalige hotels vooral in de buurt van het Poniente strand te vinden zijn. Normaal is het hier een stuk rustiger, maar het loopt tegen de Pasen en dan hebben veel Spanjaarden een week vrij.

Ook wij genieten hier nog een week en als ik mijn reisleider mag geloven, misschien nog wel 2 weekjes.