dinsdag 28 februari 2017

Rio Mar 12

Met attenties dient men spaarzaam om te gaan. Spaarzaam niet in de zin van karig, maar voorzichtig, misschien zuinig. Zo’n moment doet zich vanochtend voor. Al een aantal dagen is de ochtend temperatuur dusdanig dat het mogelijk is om buiten het ontbijt te nuttigen. Maar steeds is er iets wat mij tegenhoudt. Dit in weerwil van mijn ontbijt bereidster, want die doet niets liever dan buiten ontbijten. Ook al is het nog een beetje frisjes. Als ik dan ook voorstel, om vandaag, buiten te gaan ontbijten is voor haar de dag al bij voorbaat geslaagd. Overbodig te zeggen misschien, maar het wordt een relaxed ontbijt. Na de aansluitende koffie gaat het richting El Verger. Deels om boodschappen te doen, deels voor een nieuwe beschermhoes voor de camperband en… het zoeken naar een restaurant. Ik hoor steeds van de Duitse buren “Garden restaurant”, waaruit ik concludeer dat dit een ordinaire Chinees betreft, maar het blijkt “Garten Restaurant” te zijn en dat is dan weer Duits.

DSCN3948 (800x450)

Hier wordt de “Gutbürgerliche Küche” geserveerd en rond het middaguur speciaal een “Senioren Dagmenu”voor de oudjes. Dat voor zegge en schrijve € 6,= . Dat ik voor de “Kalbsleber” ga kost € 1.50 extra. Weliswaar is dit zonder wijntje. Voor mijn mede disgenoot moet er speciaal iets gemaakt worden in vegetarische stijl. Ik denk dat we dit ritje vaker gaan maken, zeker nu we een kortere weg hebben ontdekt.

DSCN3952 (450x800)

De rest van de middag brengen we in het zonnetje door en verruimen we ons inzicht in de geschiedenis met de biografie over onze vroegere koningin Juliana, geschreven door Jolande Withuis.

Zoals iedere dag wordt het rond 16.30 uur te fris om nog buiten te zitten en verhuizen we naar binnen.