woensdag 15 februari 2017

Pinedo 1

Het is een reisdag vandaag dus laten we de wekker om 8 uur afgaan. De ervaring leert dat we één uurtje nodig hebben om te vertrekken en dat is dan incluis ontbijt. Chef inkoop loopt om 9 uur nog even de Mercadona binnen en ik wacht geduldig op de pipo die onze stroom ontkoppelt. Nu heeft mijn boekhouder gisteravond alles al betaald, waaronder ook de stroom die per KW afgerekend moet worden. Nadat een pipo van dienst al drie keer langs is gereden in zijn golf karretje is mijn geduld op. Ik demonteer eigenhandig de stroomkabel. Soms blijkt het handig om te kijken hoe zo’n kast in elkaar zit.

DSCN3782 (800x450)

Wat ons verbaast is dat, pal naast de campings, er diverse camperaars “in het wild” staan en dat dit wordt gedoogd.

DSCN3785 (800x450)

Ze weet het weer fantastisch vast te leggen. Dit hotel van plezier met op het dak de kunstzinnige palmbomen die ons het idee moeten geven dat het binnen een oase is van, tja, van wat eigenlijk?

DSCN3789 (450x800) DSCN3790 (800x450)

Het is niet ver, want na een uurtje, Valencia. We herkennen het Oceanografic  gebouw, waar voorstellingen met dolfijnen worden gegeven en de meest uiteenlopende vissoorten worden gehouden en tentoongesteld.

Coll Vert camping, of zoals de nieuwe buurman roept een “aggenebbis” camping, met koud douchen, maar wel 17 piek betalen. Toch gek, want wij vinden het een leuk plekje. Lekker dicht bij Valencia en de bus stopt bij de camping.

DSCN3800 (450x800)DSCN3802 (800x450)DSCN3804 (450x800)

Terwijl ik, op het strand, sta te dromen van verre en overzeese gebiedsdelen zoekt mijn maatje haar schelpjes bij elkaar.

DSCN3805 (800x450)

Want terwijl mijn schip gestrand is tussen de duinen,

DSCN3799 (800x450)

blijf ik zachtjes voor me uit dromen……….