zaterdag 11 februari 2017

Benicasim 28

Wij krijgen niet altijd wat ons wordt beloofd. Neem nu het weer. Vandaag zou het rond 10 uur gaan regenen en dat zou een aantal dagen aanhouden. Om niet alles nat in te moeten pakken, voor ons vertrek aanstaande woensdag, hebben we alvast wat voorbereidingen getroffen. Het zonnekleed is alvast van de voorruit verwijderd, dus hebben we nu ook een onbeperkt uitzicht. Ook het kleed, voor de camper, is opgeruimd en ligt weer in zijn/haar hok. Maar op een paar druppeltjes na, is het nu nog steeds droog. Soms valt het mee, soms valt het tegen.

Allereerst maar even die geweldige prestatie van Sven Kramer op het WK afstanden in het Zuid-Koreaanse Gangneung, waar volgend jaar ook de Olympische Spelen worden gehouden

Sven_xl

Hij voltooide zijn 10 kilometer race in een waanzinnige tijd: 12.38,89. Hij verbetert daarmee zijn bijna tien jaar oude Nederlandse record.

DSCN3705 (800x450)

Dan wil ik nog even terugkomen op ons bezoek aan Peniscola. Stel je even een groot kasteel voor, waar een dorp omheen is gebouwd. Het plaatje hierboven is de manier waarop het plaveisel door het hele kasteel en dorp is gemaakt. Kiezelstenen, allemaal in een bepaalde richting in de specie gelegd. Dit kan bijna niet anders dan dat dit met de hand is gebeurd. Toen ik het mij voorstelde hoeveel werk dit moet zijn geweest begon het mij te duizelen. Ze hebben het dan wel eens over “monnikenwerk”. Ik denk dat dit er een mooi voorbeeld van is.