zondag 26 februari 2017

Rio Mar 10

Het belooft een prachtige dag te worden, sterker nog het is een prachtige dag. Natuurlijk is dat ook de reden dat deze blog wat later wordt geschreven, want die schaarse vrij tijd wordt ook nog eens gedwarsboomd door een natuurlijke, zeg maar schoonmaak woede van mijn huishoudster.

DSCN3918 (800x450)

Plotseling staat ze met een trapje voor mijn neus en voordat ik bekomen ben van de verbazing, slaat dit om in verbijstering. Op deze prachtige zondag heeft hoofd onderhoud het in haar hoofd gehaald om het dak te reinigen. Ja, jullie lezen het goed, deze prachtige warme dag gaat besteed worden aan het verwijderen van de “rupsjes” van de hazelaar, of zoals ze het zelf noemt, “uitgebloeide katjes” waar we onder staan. Het is een zeer wankel trapje, dus ik word veroordeeld tot “vasthouder”. Kijk, ik kan natuurlijk er voor kiezen om haar het risico zelf te laten nemen, maar wie kookt dan de rest van deze trip mijn eten nietwaar? Laat staan de was doen, mijn medicijnen uitzoeken et cetera. Ik doe mijn beklag bij de Duitse overbuurvrouw en vraag waarom vrouwen zo gemaakt zijn. “Kijk” zegt ze, “onze lieve Heer heeft eerst de man geschapen en daarop geoefend, daarna pas heeft hij de vrouw geschapen”. Hierbij kijkt ze mij zeer betekenisvol aan. Ik blijf stil.

DSCN3920 (800x450)

Want gedurende de dag word ik met dit laatste feit met mijn neus op de werkelijkheid gedrukt. Overbuurman moet, bij het medicijn uitzoeken, zichzelf aan het sorteren zetten en die heeft maar 2 pilletjes.

DSCN3921 (450x800)

Ook de achterkant ontsnapt niet aan de schoonmaak van mijn hoofd huishouding en ik schik me daar maar in. Dat ik even later, door mijn hoofd verzorging, op een heerlijk Witbiertje wordt getrakteerd, maakt weer een heleboel goed.

De rest van de middag luister ik op de radio, heerlijk in het zonnetje, naar een enerverende verslag van de door Feyenoord gewonnen voetbalwedstrijd tegen PSV, waardoor die laatste ploeg het kampioenschap wel kan vergeten.