zondag 31 maart 2013

Marokko dag 39

Chefchaouen

De laatste dag voor we morgen met de boot weer oversteken naar Europa en Afrika zullen verlaten.
Chefchaouen blijkt een prachtige stad te zijn met uitzonderlijk mooie inkijkjes en prachtige straatjes. Het steile pad er naartoe is door de regen glibberig en steil, maar we halen het zonder kleerscheuren. Behalve Ali die, terwijl we het pad nog niet eens hebben bereikt, de fauna van heel dichtbij gaat liggen bekijken.
Opeens ontdekken we, dat het pad ons leidt langs de plaatselijke begraafplaats.




Als ik zeg dat het een mooi stadje is overdrijf ik niet. Er heerst een ontspannende sfeer ondanks dat er, op het moment dat wij er rondwandelen, een grote groep studenten uit Tanger al zingend en dansend door het stadje trekken.
Ook ik kom middenin de grote groep studenten te staan. Als ik even een paar dans bewegingen maak word ik omsingeld door de studenten en uitgenodigd om mijn dans voort te zetten.
Ali is gek op fonteintjes.

Met een Petit Taxi worden we weer terug naar de camperplaats gebracht, wat ons de lieve som van 20 Dirham (70 cent p/p) gaat kosten voor 3 personen want, in deze blauwe taxi´s mogen maar 3 personen. Dus het wordt even een kwestie van delen en splitsen.

Vanavond het afscheid diner en dat dit goed wordt hebben we gisteravond al mogen proeven.

Morgen dus om 12.30 uur gaan we over naar Europa en dat betekent dat we om  15.30 uur in Tarifa aankomen. Dit omdat in Europa de zomertijd is ingegaan en het verschil nu 2 uur is geworden.
Vanmiddag om 17.00 uur Sport in Beeld kijken.