woensdag 20 maart 2013

Marokko dag 28

Sakoura - Tinerhir

Een reisdag vandaag door een dor en en onherbergzaam gebied.


 Maar komen we weer langs prachtige dorpjes die tegen of op de berg lijken geplakt.

Onderweg komen we een uitzichtpunt tegen, waarachter een lieflijk dorpje verscholen ligt. We rijden nu door de Vallei des Dades waar ook veel rozen worden gekweekt en dus hier veel reclame voor rozenwater wordt gemaakt.

Op het moment dat ik stop en het portier open, komen, uit een winkeltje de meest prachtige gitaar klanken me tegemoet. Ik neem een kijkje en ontdek een schat aan Marokkaanse muziek.
Weliswaar geheel illegaal maar dat kan me even niet schelen, na mijn keuze van 3 CD's mag ik 90 dirham afrekenen, oftewel 3 euro per CD.
Ik beding een vierde CD voor totaal 100 dirham.
Snel naar de camper om ze te proberen en zoals verwacht geven 2 CD's een een CD error, dus weer terug om te ruilen wat zonder problemen gaat.

Weer een mooie rit vandaag, morgen de hele dag met 4-wheel drive's op pad.