zaterdag 3 maart 2018

Rio Mar 6

Het zal wel de leeftijd zijn als je, morgens om 8 uur, uit jezelf, wakker wordt. Het is vandaag de dag van “dem Umzug” van plek 8 naar 58. Wat mij dan verbaast is het gedrag van Hoofd huishouding. Want ondanks dat we een hele hoop hebben te doen, gaat ze nog “rustig” het beddengoed wassen.

IMG_20180303_111922 (800x450)

Maar na een uurtje staan we dan toch eindelijk op de andere plek. Zelfs het schoteltje staat al helemaal klaar om ons van de nodige televisiebeelden te voorzien. Als ik de zaak wil installeren, komen er akelige geluiden vanaf het camperdak. Als ik door het luik naar boven kijk, zie ik de schotel een poging doen een meer dan vuistdikke tak aan de kant te schuiven. Het blijkt een ongelijke strijd en ik druk maar op de uitknop. Maar hierdoor kan ik ook de antenne op de poot niet bedienen. “Scheiße, Scheiße, und nochmahl Scheiße”. Alles is al in- en opgesteld, maar geen TV. De hele toestand moet een kleine 50 cm naar voren. Als dat gebeurd is, kan de dakschotel wel omhoog, maar zit dan tegen een andere tak aan. Na een hoop gehannes heb ik weer beeld. “God zegen de greep” zou mijn moeke wel zeggen, die trouwens op deze datum geboren is.

IMG_20180303_114440 (800x450)

Als de overbuurman zijn auto op de parkeerplek terug wil zetten, moet hij even wachten tot de was droog is.