maandag 26 maart 2018

Benidorm 8

Precies een week in Benidorm en vandaag hebben we om 10.00 uur een afspraak bij Eddy Kramer in Altea. Op de weg hier naartoe, vorige week, bleef het lampje van de accu steeds branden, vandaar.

Kwart over negen rijden we de camping af en hoewel ik de weg al eens heb gereden, zie ik kans helemaal fout te rijden. Dus moeten we een eind terug, maar gelukkig zijn we nog ruim op tijd. Maar…… onderweg gaat het lampje spontaan UIT! Het is te vergelijken met een bezoek aan de tandarts met kiespijn, zodra je de praktijk  binnenstapt, is de pijn verdwenen.

eddykramer

Eén ding kun je rustig over de garage zeggen: “Het is hopeloos daar te parkeren”, dus rijd ik de camper maar op het terrein van het naastgelegen Repsol tankstation. Nadat ik me bij de baas zelf meld en uitleg dat “alles” het weer doet, besluit ik er toch naar te laten kijken. Er loopt een monteur mee en die begint de heleboel door te meten. Motor starten, gas geven, lampen en airco aan en dat alles wordt op de computer vastgelegd. De conclusie: “Bateria defectuosa”.

IMG_20180326_101321 (800x451)IMG_20180326_102009 (800x450)

Maar de accu vervangen in een Hymer camper is geen sinecure, want het is allemaal even krap en op een gegeven moment staat het zware ding “shocking klem”.

IMG_20180326_102231 (800x450)

Maar met een tweede monteur lukt het uiteindelijk. Ik hou inmiddels “ruggespraak” met onze garage in Groningen.

DSCN6782 (800x450)

Die is verbaasd dat het aan de accu ligt, maar ja, op afstand is het natuurlijk moeilijk beoordelen.

IMG_20180326_123746 (450x800)

Toch vraag ik bij de rekening, de uitdraai van de computer mee. Natuurlijk is dat papiertje al weggegooid, want alle monteurs gebruiken dat meet-apparaat. De monteur zoekt de accu weer op en neemt rustig de tijd om nogmaals een meting te doen. Bij het onderstreepte gedeelte staat. “Mala- Reemplazar” wat zoveel betekent als “Slecht – Vervangen”.

Op de terugweg roept Ali-Ali, “niets rechtsaf, rechtdoor”, bang dat we weer door het veel te smalle straatje moeten en wederom mogen we een rondtoer in en rond Benidorm maken.

Om drie uur komen de beide dames afscheid nemen. De spullen moeten nog ingepakt, de auto “zomer-klaar” gemaakt en ze willen nog even van de zon genieten.