donderdag 29 maart 2018

Benidorm 11

Al de hele dag loopt er naast mij iemand die haar geluk niet op kan. Iedereen op straat wordt vriendelijk en hartelijk gegroet. Het mankeert er nog maar aan of de chef van “Barnies”, die ons iedere dag vriendelijk groet als we voorbij zijn toko wandelen op weg naar de boulevard, krijgt een knuffel!

De reden?

IMG_20180329_093403 (800x450)

We ontbijten buiten! Eerlijk, meer gelukkig kun je haar niet maken. Diverse keren heeft ze al een poging gedaan, maar steeds was de te frisse wind de spelbreker. Ook vanmorgen roept ze: “het is buiten warmer dan binnen”, wat ze overigens driemaal herhaalt. Ik geef dan ook maar toe, ruk mezelf los van RTL boulevard en begeef mij, in pyjama, naar buiten. Het moet gezegd, het is zeer geriefelijk. De enige stoornis, die ik kan bedenken, is dat al die vriendelijke Engelsen ons een “Good morning” wensen. In tegenstelling tot het soort dat we op de boulevard tegenkomen, zijn die op de camping zeer voorkomend. Sterker nog, vanmorgen komt onze buurman naar mij toe om te vragen of hij zijn camper even mag starten, omdat hij de banden wil oppompen. Niet gelogen, echt waar!

IMG_20180329_123935 (800x450)

Hoofd-tuinzaken ontdekt onderweg een bloemsoort (vetplantachtige) die ze niet onmiddellijk thuis kan brengen, wie het weet mag het zeggen.

Bij TorreLevante krijgen we weer een plekje aan de boulevardkant van het terras en genieten van ons kopje koffie en het uitzicht. Eigenlijk gun ik een ieder wel het beeld, van wat er in zo’n uurtje aan je voorbij trekt. Ik zou een filmpje kunnen maken, maar ik denk dat 80% van de kijkers zou denken dat het een fragment uit een Fellini film is. Zulke verschillende types, in de meest uiteenlopende kledij, je bedenkt het niet.

“Of we nog even langs de badpakken kunnen lopen”, levert mij een juichende stappenteller op, want ik schijn aan een “serie” bezig te zijn en wordt aangemoedigd dit vol te houden.

Screenshot_20180329-154035 (450x800)

Gelukkig heb ik het 2e cakeje, bij de koffie, al laten staan dus ben ik dubbelgoed bezig.

IMG_20180329_135655 (800x450)

De stad begint nu echt vol te lopen en het verbod om je camper hier neer te zetten wordt met voeten getreden.

Maar je spaart wel mooi €34,= per nacht uit. Kun je mooi samen, een week, van uit eten.