vrijdag 30 maart 2018

Benidorm 12

Gisteravond besluiten we bij de Chinees te gaan eten. Bij binnenkomst wandelt een bevallige Chinese, gekleed in een strakke kimono, op ons af.

IMG_20180329_180757 (800x450)

“Wilt U menu?'”, vraagt ze in gebrekkig Nederlands. “Het lijkt mij beter dat we eerst een hapje eten”, zeg ik tegen mijn disgenoot……. De garnalen smaken verrukkelijk.

Vanmorgen, al redelijk vroeg, verandert het anders zo rustige zwembadveldje in feeststemming. Een forse luidspreker trakteert ons op moderne Spaanse klanken.

IMG_20180330_124701 (800x451)

Hiermee wordt de jeugd van de camping opgeroepen mee te doen aan de gezamenlijke ochtendgymnastiek. Zowaar melden zich een aantal en terwijl de ouders aan de zijkant ook stiekem hun ochtend oefeningen meepikken, zijn er altijd kindertjes die dat “gezamenlijke” maar “gedoe” vinden en liever eerst even de kat uit de boom kijken. Hoe goed “abuela” (oma) ook haar best doet om het lieve doch verlegen kind op andere gedachten te brengen.

Mede hierdoor zitten we voor 10 uur op de fiets richting Albir, in verband met de nodige inkopen voor de Paasdagen.

IMG_20180330_101610 (800x450)

In Albir eerst maar even een lekker kopje koffie. Naast ons zitten twee Engelse dames, die een echt Engels “ontbijtje” hebben besteld. Witte bonen in tomatensaus, worstjes, spek, toast en een gebakken ei. De maag keert me om en als één van de dames dat ook met haar eitje doet, heb ik het even helemaal niet meer. De onderkant is compleet zwartgeblakerd. Ze schrapen het eigeel eraf en laten de rest voor wat het is. Ik weet niet of dit van invloed is op smaak van mijn koffie, maar ook die is niet te drinken. Goedemorgen deze morgen….

Allereerst gaat het naar de “Super Content” oftewel de Nederlandse winkel waar ze over het algemeen Jumbo artikelen verkopen, daarna komt de Lidl aan de beurt, om af te sluiten bij de Mercadona.

IMG_20180330_121335 (800x450)

Met boodschappen in de zware en uitpuilende fietstassen kunnen we er weer even tegenaan.