dinsdag 13 maart 2018

Rio Mar 16

Je kunt niet altijd je vertrouwen schenken aan de weersverwachting apps. Vanmorgen worden we wakker door het tikken van de regen op ons dak. Verontwaardiging bij mijn bijslaap: “Dit is niet voorspeld”, roept ze geërgerd uit. Ikzelf draai me nog eens lekker om!

Het is inkoop dag, dus komen de fietsen onder het kleed vandaan. In Pego schijnt een Nederlandse winkel te zijn, maar de weg ernaar toe heeft geen fietspaden, dus wordt dat afgekeurd door hoofdinkoop. Op naar El Verger, denk ik, maar de rit gaat eerst naar de Duitse winkel. Die blijkt tegenover een Nederlands restaurant Hero te liggen en volgens de overlevering is er van alles te koop. Nou, dat valt een beetje tegen. Weliswaar kun je daar elk roddelblad uit Duitsland kopen, maar de etenswaren stellen niet veel voor. Behalve….. ze maakt bijna een sprongetje van vreugde, ontdekt ze Bolletje beschuit, je weet wel, met zo’n kleine uitholling in de beschuit.

Lidl_El_Verger (736x414)

Dus snel naar de Lidl in El Verger, waar je werkelijk alles kunt kopen wat je hartje begeert. Ook hebben ze van die overheerlijke “bolussen”, maar die worden mij maar 1x in de week gegund!

Na de Lidl gaat het naar de camping benodigdheden, even verderop. Want zoals ik gister al meldde is er een zonbeschermer van één van de wielen verdwenen, dus moet er een nieuwe komen. Gelukkig zijn ze hier per stuk te koop, hoewel de prijs daar dan ook weer naar is…

Nu moet ik even iets uitleggen, over mijn…… hoe zal ik haar noemen? Euh, medereiziger. Ze is van het type waarbij alles keurig en netjes dient te zijn. Vooropgesteld, daar is niets vervelends aan, zeker niet voor een latent lui figuur als ik. Nu heeft ze een broertje dood aan rommel op het dak van de camper, maar zeker aan de Hazelaar vruchten.

Corylus20avellanahazelaar0113

Als die op het dak van de camper komen laten ze, na verloop van tijd, een heel vervelend geel poeder achter wat je er slecht weer af kan krijgen. Dus wil ze dat regelmatig schoonmaken. Maar, hoe kom je erbij. Wel…..

IMG_20180313_130552 (600x800)telescopische-ladder-320-cm-telescoop-ladder

Er wordt overgegaan tot de aanschaf van een zogenaamde telescoop ladder. Een lichtgewicht dingetje van 80 cm, die je kunt uitschuiven tot 3.20 m. Supergelukkig is ze ermee.

Een wijs filosoof zei eens: “Keep your girl happy, you wil have a joy  for life”