zaterdag 8 april 2023

Rio Mar 14

 

In afwachting van de wielerwedstrijd Parijs - Roubaix voor de dames, maken wij nog even een wandeling over het strand van de Balearische zee. Tot een paar dagen geleden heb ik altijd gesproken over de Middelandse zee, maar dat schijnt niet goed te zijn. Terug naar de wandeling. Je kunt rustig zeggen dat het druk is op het strand. Tenminste, drukker dan dat we normaal meemaken.

Wat we ook nog niet eerder hebben gezien is dat er een SOS post op het strand is ingericht. Ik denk dat wij dit een EHBO post zouden noemen, want de dame in kwestie is er niet op gekleed mij uit het water te redden, mocht ze daar de noodzaak van inzien, maar goed, hoe ook, hij is er.

Bij de opgang van camping PePe, en dan zijn we gauw al 2,5 km onderweg, hangt een ware vrouwenmagneet aan de zijkant van het restaurant. Jazeker, kleding.

Trouwens, wil je een tafeltje op het zonovergoten terras van de camping, zul je eerst in de rij moeten totdat er een tafeltje vrij komt.

Grappig, zodra Ali enige interesse in de kleding toont komt er een, overigens zeer charmante, verkoper zich melden. Hij doet alsof hij de kleding rangschikt, maar ondertussen houdt hij zijn merchandise goed in de gaten. Ali heeft een keuze gemaakt en dat ziet de man onmiddellijk en komt met andere kleuren aanzetten. Wat wel leuk is dat hij maatjes meeneemt die voor een zestien jarige bedoeld zijn. Ik denk als vorm van compliment naar de potentiële clientèle.

Maar nu komt het op de aankoopprijs aan. De prijs op de jurk is €30,- maar dat gaan we toch niet betalen, denk ik,  terwijl Ali in haar portemonnee zit te knoeien. Ze heeft niet genoeg, meldt ze! Dus moet ik betalen en mag ik gaan onderhandelen. €20,- vind ik een mooi bedrag, dus haal ik dat uit mijn beursje... "Veinte" zeg ik gedecideerd... maar de jongeman kijkt mij met een lach aan. Ik heb de prijs niet begrepen... en toont mij het prijsje... "Si", antwoord ik, want dat wist ik al! Ik zie Ali een stap terug doen. De jongeman probeert nog €25,- en dat is de prijs die Ali wil betalen. Ik stop mijn twintigje weer in het beursje... en loop weg! Ali ziet haar jurkje uit het zicht verdwijnen en twijfelt.... 23 komt nog langs, 21 wordt nog geprobeerd, maar het pleit is beslecht, €20,- gaat het worden. 

Ali wil hem eerst wassen, dus een foto zit er nog niet in.


Bij de camping zien we voor het eerst de slagboom naar beneden en dat betekent, het is op de camping tjokvol.