donderdag 21 februari 2019

Benicassim 25

Donderdag, marktdag. Het is onvoorstelbaar hoe druk het op de wekelijkse markt is. Je kunt over de koppen lopen, om maar eens een oude zegswijze van stal te halen. "De meeste stalletjes stonden er vorige week ook al", weet Hoofd-marktzaken te melden. Tja, dat zag ik in één oogopslag.
Als ik dit stalletje zie, moet ik onmiddellijk aan mijn moeder denken, wat overigens steeds vaker voorkomt, dat ik aan haar denk bedoel ik. In de tijd dat ze werkzaam was bij de Hema, stond ze voor het overgrote deel achter de vleeswaren. Maar soms meldde ze, dat ze "vandaag" bij de "Bergen en Dalen" stond. Ik was toen nog een adolescent en onbedorven, dus duurde het jaren voordat ik erachter kwam dat ze hiermee de BH afdeling bedoelde. Helemaal ongelijk had ze niet.
Het is sowieso vermakelijk om te zien hoe er in de aanbiedingen "geklauwd" wordt. Nu is de "Oferta" ook maar € 1,-.
  Sommige aanbiedingen liggen wel heel erg voor de hand. Neem nu deze T=shirts van "Betty Boop." "Drukfoudje Bedankt".

Je kunt je geld op de markt op verschillende manieren verdienen, want neem nu deze ONCE (een Spaanse gok organisatie)  mevrouw. Door heel Spanje kun je de stalletjes op de hoek van de straat zien, waar je loten kunt kopen . Maar ook mobiele verkoper(sters) kun je op straat vinden, die op de goklust van de Spanjaard gokken.

Morgen gaat de temperatuur drastisch omhoog naar 20 graden, dus besluiten we de voortent vandaag alvast af te breken.
Mijn hemel, wat een uitstalling verzamel je in een paar weken in zo'n tent. Ruimte creëert zooi, dat bewijst dit maar weer eens.
Mijn grootste angst is of we het gehele apparaat wel weer in de daarvoor bedoelde zak krijgen. Maar het lukt, met alle tierlantijnen er nog in en aan, zoals gordijnen, rekkers, stormbanden en hemel.
Als we de voltooiing van dit experiment, want het is de eerste keer, naderen roept Hoofd-verzorging "Ik weet wat jij wil" en schiet daarmee exact in de roos. De grap is, wij hebben meestal alleen blikjes en geen flessen...... "Waar is een flesopener?"

Maar zoals U ziet, het is gelukt.