woensdag 6 februari 2019

Benicassim 10


Dit plaatje, in de avond gemaakt, is vaak een goede voorbode van de komende dag. Negen van de tien keer is het de volgende dag stralend mooi weer. En dat  klopt vandaag ook weer. 18 graden, hoewel de wind nog frisjes is.

Maar eerst maar eens een kleine 60 baantjes zwemmen. Tenminste, Hoofd-zwemmen maakt die 60 baantjes, ik houd het bij 50. Dan kan zij direct aansluiten met het douchen, want daar is maar een van.
Vanmorgen ben ik getuige van het volgende tafereel. We zijn, uitzonderlijk genoeg, met z'n vieren aan het zwemmen. Nu is dat ook weer teveel gezegd, want een Duitse dame zwemt niet het bad op en neer, nee, zij huppelt het bad heen en weer. Ikzelf denk dat ze dit heeft overgenomen tijdens het Aqua Joggen. Word je ook niet zo moe van. Verder is er Engelse heer. Als die uit het water komt, ben ik onder de douche vandaan en mijn zwemmaatje staat in een kleedhokje. De Duitse dame staat te douchen. Meneer pakt zijn bundeltje kleren en loopt naar een kleedhokje. Halverwege staat hij stil, bedenkt  kennelijk dat hij eerst wil douchen. Kijkt een poosje wezenloos om zich heen en keert weer terug, naar waar hij stond, pal naast mij. Hij legt zijn bundeltje kleren weer neer en staat met zijn armen lang het corpulente lijf voor zich uit te staren. De Duitse dame komt onder de douche vandaan. De Engelse heer pakt zijn bundeltje kleren weer op en stapt het douche hokje binnen. Nu is dit een klein vierkant hokje en geen ruimte voor kleding, tenminste als je die droog wilt houden. Na 30 seconden komt hij weer terug, met zijn bundeltje kleding onder de arm staat hij een tijdje in het water te staren. Inmiddels is Hoofd-boodschappen klaar en wij vertrekken. Als ik omkijk, staat hij daar nog steeds....

Wij fietsen, vooraf aan de Lidl, even langs Tauro om te informeren naar een pees-profiel. De jongeman spreekt Engels, maar ik weet niet wat peesprofiel in het Engels is. Na wat handen- en voetenwerk komen we eruit en komt hij met het volgende profiel op de proppen.
Het is een wat fors uitgevallen profiel en de maten, waar de pees in moet, lijken mij wat groot en de kleine zit verkeerd om. Als ik vraag of ze het profiel ook kunnen monteren, springt het gezicht van de jongeman in vraagteken. Nee, DAT doen ze niet.
Achteraf blijkt de firma alleen maar een caravanstalling te zijn, dus ik kan me de gelaatsuitdrukking nu wel voorstellen.

Maar goed, niet geschoten is altijd mis.