vrijdag 25 maart 2016

Tavernes la Valldigna 2

De 2e dag op Camper Area Finca is goed bevallen, maar dat mag geen wonder heten met dit prachtige weer.

SAM_0775 (800x600)

We staan pal naast de ingang van de eigenlijke camperplaats en de goede observator ziet dat dit een plek voor gehandicapten is. Het is, zo voor de Pasen, onvoorstelbaar druk op alle camperplaatsen en campings, want de Spanjaarden hebben een week vrij en daar wordt in overvloed van geprofiteerd. Alles, maar dan ook alles staat stampvol. Hier op de camperplaats is zelfs het terras opgeofferd aan een standplaats. De parkeerplaats, voor de camperplek, is ook afgeladen met camperaars als we aankomen en we kunnen nog net aan de overkant 2 campers ertussen drukken.

Ik heb het gisteren er al even over gehad, maar wil toch nog even de vriendelijkheid van de mensen die met ons willen ruilen benadrukken. Als ik hun vraag hoelang ze blijven ontstaat er een vriendelijk gesprek. Als ik uitleg dat ik het voor Theo vraag omdat hij een apneu apparaat heeft en eigenlijk aan de stroom moet, zijn ze onmiddellijk bereid van plaats te wisselen. Deze vriendelijkheid kom je niet al te vaak meer tegen in het camperwereldje, ik ben dan ook helemaal verbaasd. Als ik Bram vertel dat we gaan ruilen en waarom, is hij gelijk bereid ons stroom te leveren. Je ziet op de foto het stroomdraadje lopen. En die gehandicaptenplek dan? Bram haalt zijn schouders op, “Hij is toch gehandicapt?” op Theo wijzend.

SAM_0758 (800x600)

Wij genieten van een zonovergoten plek en Theo kan ‘s nachts zijn apneu apparaat zonder storingen aanzetten.