donderdag 17 maart 2016

Benidorm 22

De ene dag zit je in je T-shirt op een terras te puffen en biertjes weg te tikken, de andere dag moet je een extra jas aan omdat de wind een fris laagje over de temperatuur legt. De plannen van gisteren worden vandaag geëffectueerd, want het gaat naar Albir voor de broodnodige inkopen. Broodnodig, want dat is op en de karnemelk en drinkyoghurt en dergelijke ook.Supercontent_Lunchroom

We drinken in Albir bij de Super Content in de aanpalende lunchroom een heerlijke kop koffie. Ik kan intussen genieten van het schoonmaken van de haring, of liever gezegd, van diegene die dat staat te doen. De haring is mij veel te duur.

karnemelk_0melk

Als we bij de zuivel aankomen blijkt dat veel artikelen niet zijn aangevuld. Ik vraag iemand van het personeel, die er zeer leidinggevend uitziet. Ik krijg een heel verhaal over het feit, dat deze winkel achter in de rij moet aansluiten, voor wat betreft de bevoorrading en Nederlandse winkels voorgaan. Als ik dat beaam met “ dat dit niet eerlijk is” kan ik rekenen op heel veel begrip en instemming, terwijl ik het als een grap bedoel.

Aansluitend gaat het naar de Lidl, waar ik op de fietsen mag passen, terwijl Ali de rest aan het inslaan is. De zon verdwijnt, dus de temperatuur zakt als we bij de camper komen.

O ja, gister is de diepvries ontdooit en ijsvrij gemaakt door de huishoudster en waar ik dacht dat dit een enorme klus zou worden, stelde het niet zoveel voor. Maar ja, ik zit en hoef het alleen maar gade te slaan. Binnen een uur is het gepiept, even een paar pannen warm water erin en dan kun je het ijs er zo afsteken. Ik reken natuurlijk het in- en uitruimen niet mee want de koelkast moet sowieso eens in de zoveel tijd schoongemaakt, toch?

Vanmiddag “klooien” we in de camper lekker een beetje aan.