vrijdag 21 augustus 2015

Sneek 3

Vandaag is het wasdag en wordt de camper ontdaan van al het beddengoed, handdoeken, gedragen kleding. Dit omdat de laatste weken in Duitsland het weer niet echt meewerkte om daar de was te doen. Met volle tassen gaat het richting het huis van Pake. Als de eerste was “aan de loop is” nemen wij die tijd te baat om mijn broer even te bezoeken. Even, want dit wasprogramma duurt ongeveer 1 1/2 uur en daarna moeten er nog een aantal gedraaid worden. Lekker bijkletsen met een heerlijk bakje koffie en de tijd vliegt voorbij. Weer terug in het appartement maken we ook even gebruik van de douche en dat heeft een verfrissende uitwerking op mij. Als een blok val ik in slaap, terwijl Ali extra boodschappen doet bij de Jumbo. Als ze terugkomt krijg ik de opdracht mijn spullen bij elkaar te rapen, want de kinderen worden bij Pake geroepen.

s ’Avonds komt Ali nog even langs bij de camper en vertelt dat ze vannacht gaat waken bij Pake.