maandag 3 augustus 2015

Gasselte 22

Gisteravond wordt er hiernaast, op het sportveld, een soort van slagbal gespeeld. Als 1 van de vele regels geldt dat er om de beurt wordt geslagen. Tot mijn verbazing zie ik onze kleindochter iedere keer aan de opslagbeurt. Even later zie ik hoe dat gaat. Vanaf dat ze veld team zijn en moeten ruilen naar slag team, schiet de kleine meid als eerste naar het slagperk. Als ik haar vragend aankijk, krijg ik een mysterieus lachje terug ten teken dat ze donders goed in de gaten heeft dat ze “vals speelt”.

IMG_7011 (800x450)IMG_7007 (450x800)

Vandaag is het warm en wij gaan, op de fiets, naar Gieten. Het plan is om vanavond te gaan barbecueën en daar moeten natuurlijk inkopen voor worden gedaan. Verder zijn er nog plannen om naar het Hemelriekje te gaan, maar ook nog naar het zwembad. Wat een drukte en dat terwijl het echt warm is, maar dat laatste had ik al geroepen.

IMG_7017 (800x450)

Er staat ook nog een klusje op het programma, namelijk het repareren van het raam boven de dinette. Ik had een nieuwe besteld, maar de kosten daarvan blijken 488 euro te zijn exclusief de inbouw. Bij de Hubo 2 componentenlijm gekocht, gedurende een aantal dagen moed verzamelen en dan aan de slag. Gelukkig hebben we voldoende “lijmtangen” op voorraad.

IMG_7024 (800x450)

Vanmiddag organiseren de dames op eigen houtje een variant op het koekhappen, het zogenaamde snoephappen. Dropslierten over een een draad, dan een blinddoek voor en proberen een dropsliert te verschalken. Ook hier is ze als 2e aan de beurt en houdt onze Romy het verder voor gezien en gaat lekker in de zandbak spelen.