zaterdag 15 augustus 2015

Hüde 6

Zaterdag, dus de meest ongeschikte dag om inkopen te doen vanwege de enorme drukte in de winkels. Dus wij gaan inkopen doen, bij de Aldi in Lemsdorf. Ik moet toegeven dat de drukte in de Aldi mee valt, alleen de straat oversteken tegenover de Aldi is even een dingetje. Op de terugweg nemen we een alternatieve route.

SAM_9469 (800x600) 

En stuiten op deze “Zebrapaarden” en als je die vanuit de verte ziet staan geeft dan een vervreemdend effect, terwijl ik gisteravond de whisky, grotendeels, onder de schroefdop heb gelaten.

SAM_9471 (800x600)

 

Het is zo’n typische zomeravond op deze camperplek aan de Dummer-See bij Hüde. De wind is gaan liggen en we maken nog een paar plaatjes bij het meer.

SAM_9444 (800x600) SAM_9445 (800x600)

Op de camperplek is het al aardig volgelopen en dan ontstaan er toch weer situaties, waarvan ik denk, waar zit dit soort mensen hun verstand. Een gigantische Pilot camper rijdt het terrein op, blijft even staan twijfelen, draait het apparaat, met de kont naar achteren en plant het apparaat vlak voor ons neer. Ik zit voor de camper, omdat ik daar nog een paar vleugjes wind vang. Als hij nu de camperdeur opent, word ik van mijn stoel getikt. Hij kan daar staan omdat onze achterbuurvrouw zojuist, met haar personenauto is vertrokken “fur die Einkaufen”. Ik hoor het baasje tegen zijn vrouw zeggen, “dit is beter voor de hond”. Als moeders uit de camper wil stappen , stuitert ze bijkans in mijn stoel en neemt de vlucht naar een even verderop staande picknick bank. Een kwartiertje later verplaatst de oude baas zijn camper een kleine twintig meter verderop, ook in de schaduw. Hilarisch wordt het, als even later de meneer in de Pilot een praatje aanknoopt met onze buurtjes, die in een 25 jaar oude HymerMobil reizen. Dit zijn prachtige campers, te herkennen aan die mooie bruine en gele kleuren. “In die tijd maakte Hymer nog goeie campers, tegenwoordig zijn ze niks meer waard. Ik heb er ook eentje 10 jaar gehad, maar snel ingeruild voor deze Pilot”. Vervolgens draait hij zich om en loopt weg, zonder het antwoord van onze verbouwereerde buurtjes af te wachten.

Vanavond gaat het los met de barbecues, want Duitsers zijn gek op op barbecueën. Het begint meestal met de geur van de zogenaamde aanmaak blokjes, die een spiritus achtige geur verspreiden, daarna komt de brandstof op het vuurtje, meestal gepaard gaande met enorme rookwolken. Vervolgens volgt het vlees. De een na de andere camperaar volgt dan dit voorbeeld en binnen de kortste keren gaan al deze geuren in elkaar overlopen. Ik vind het heerlijk, Ali vlucht dan meestal de camper in.

Tja, Vegetariërs…….

20150812_201653 (800x450)

Ach, nog eentje dan, om het af te leren……..