maandag 28 mei 2018

Poteliere 4

Zo, zonder Bluetooth muis, maar eens proberen of het op deze manier wel lukt met de laptop. De laatste dagen lijkt het of het ding een leven voor zichzelf begint en allerlei programma’s zelfstandig opstart. De beelden vliegen je om de oren, dan weer ontzettend vergroot, dan weer uiterst klein.

Goed, laat ik beginnen met vandaag.

“Mensen zijn ziende blind en horende doof” en U beste lezer mag Uw scribent daar als voorbeeld voor nemen.

DSCN7363 (800x450)

Het maaien was nog niet klaar maar afgebroken door gebrek aan brandstof. Dat wordt vandaag hersteld en kan ik de bekende puntjes op de I zetten. Tegen het middaguur word ik geroepen om de inwendige mens te komen versterken. Tijdens het eten ontstaat een gesprek over bepaalde uitspraken en wijsheden, zoals die van de Tolteken, een oud Mexicaans volk uit de 10e eeuw. Van de drie wijsheden is er eentje die luidt, “Doe geen aannames” oftewel” neem nooit iets klakkeloos  aan! 

Na de lunch stap ik weer op de “Tondeuze”, maar wat er ook gebeurt, het apparaat start niet. Ai stom, (neem ik direct aan), de lamp laten branden en de accu is leeg. Gereedschap gepakt, accu eraf, en aan de lader. Maar die geeft aan “accu is nog vol”. Gezamenlijk, met Hoofd-groene-vingers, duwen we het lompe apparaat weer naar de garage. Neem van mij aan “dat is een  klusje”, want soepel rolt het ding niet bepaald. Dan probeer ik nog maar eens de lader aan te sluiten, maar geen soelaas. Nu zitten er een aantal veiligheden op het ding. Zo kun je hem niet starten als het ding niet in de parkeerstand staat EN je er niet op zit. Ook moeten de messen van deze cirkelmaaier “omhoog” staan. Maar die hendel staat omhoog, dus de messen toch ook? Na een hoop proberen druk ik (tegen beter weten in)  de hendel naar beneden, draai aan de sleutel en….. hij start!!!!

Tijdens de lunch een duidelijke les geleerd, maar die beklijfde kennelijk niet. Nu een tweede les geleerd, namelijk de eerste les van de Tolteken, “Luister nooit naar jezelf”. Oh, hoor ik U lezers denken, wat was dan de 3e les van deze wijze Tolteken? Wel “Spreek, of denk, nooit kwaad over een ander”.

Precies op tijd is de maaiklus geklaard, want op dit moment is het “donder en bliksem” en regent het pijpenstelen.

DSCN7365 (800x450)

Nog even een beeld van onze plek en ik begrijp natuurlijk dat dit vragen oproept. Zo van “Waarom staan jullie achter stroom-draad?”

CameraZOOM-20180527225010751 (800x450)CameraZOOM-20180527225421592 (450x800)

Dit heeft alles te maken met deze jongeman. Een zogenaamde Patou. Het beest dat is gefokt om schaapskuddes te bewaken tegen wolven. Met andere woorden “voor de duvel en z’n ouwe moer” niet bang. Maar nog steeds ontzettend speels. Alles wat hem “voor de bek komt” gaat eraan, puur uit speelsheid. Als we gisteravond nog even “nazitten” demonstreert meneer eventjes, aan ons, wat hij allemaal wel niet durft. Zoals tegen de wil van de baas in toch op de bank kruipen. Word ik daar afgejaagd? Ga ik toch op de stoel liggen en dat met een blik “probeer me hier eens af te krijgen”.

IMG_20180526_203827 (800x450)

Want slimheid kan hem niet worden ontzegt. Kijk hem hier parmantig rondstappen met een roos in de bek. Maar zeg nou zelf, welke jongeman, die omringt wordt door 3 dames, zal dit gedrag niet aan de dag leggen?

Je moet alles proberen nietwaar?