donderdag 17 mei 2018

Ingrandes sur Vienne 3

Ai, ai, ai, de ene dag zit je lekker aan het zwembad en moet je de schaduw opzoeken om niet te verbranden, de volgende dag loop je bibberend van de kou naar het toilet. Ik stort me op het installeren van een nieuwe E-Mail-cliënt, want Thunderbird weigert gedeeltelijk dienst. Hoofd-was stort zich op het beddengoed, want er schijnt een goede droger te zijn.

DSCN7232 (800x450)

‘s Middags, voordat ik het weet, zit ik alweer op de fiets te blauwbekken. Hoed en zonnebril op en dat is voorwaar compleet nutteloos. Geen zonnestraaltje te bekennen en de frisse (rij)wind zit alleen maar aan die hoed te rukken, alsof ze wil zeggen “Doe dat belachelijk ding af!” Morgen gaat de reis richting het Loire-dal en als ik Hoofd-kasteelbezoek mag geloven, staan er 80 kastelen langs de Loire. Er is mij, met de hand op d'r hart, beloofd dat we ze niet allemaal hoeven te bezoeken.DSCN7233 (800x450)

We gaan dus betalen bij de kersverse eigenaren van deze mooie camping. Ze hebben vorig jaar juli het perceel gekocht en hopen er een goede boterham aan te verdienen. Ze geven “nu” al aan dat het runnen van een camping reuze vermoeiend is. De kamer, achter de receptie in het landhuis, is werkelijk prachtig met versierde spiegels en schitterende gestukadoorde plafonds. Ik kan mijn mond weer eens niet houden en zeg dat ik het werkelijk zonde vind dat er, in zo’n mooie ruimte, van die lelijke plastic tafels staan. Ze zijn het met me eens en gaan nieuwe tafels kopen.

DSCN7234 (450x800)

Kijk, dit is ook een manier om op de foto te komen. Je zoekt een aantal spiegels uit, die tegenover elkaar staan, en knippen.

Naast mij zit Hoofd-penningen nog een beetje te mokken en wroeging te hebben, want we hebben “maar” voor 1 dag WiFi betaald, want het werkte niet helemaal correct volgens de eigenaar. Maar met wat klooien, van mijn kant, heb ik toch 3 dagen supersnel internet gehad.

Het probleem voor de volgende camping is het enorme aanbod. We gaan daar zo dadelijk een studie van maken. Ik durf te wedden dat de camping, die het dichtst bij de meeste kastelen ligt, het wordt!