zaterdag 1 juni 2024

Tournus 5

Sinds we in Frankrijk zijn hebben we nog niet een geheel droge dag gehad. Het weer is helemaal in de war. Vanuit Spanje komen de berichten dat het daar, overdag, alweer rond de 30 graden is. Ik kan U beloven, das warm. Dit is onze laatste dag in Tournus, dus gaan de voorbereidingen voor vertrek ook van start.


Bij de Lidl worden de voorraden aangevuld, zodat we op de volgende plek niet eerst inkopen moeten doen. Het water wordt bijgevuld, de fietsen gaan op de camper en...

De cassette van de plee wordt geleegd.


Dat vullen van een 10 liter tuingieter is nog wel een dingetje, omdat het een straaltje van een oude man is, het water bedoel ik dan. Dus duurt het wel eventjes. Tijdens het vullen moet je op een knop blijven drukken, dus zoek je in de omgeving naar afleiding. Mijn oog valt op het bovenstaande tafereel. Er staan 2 caravans, toevallig allebeide Nederlanders? Veel verderop staan hun auto's, waaraan ik kan zien dat het inderdaad Nederlanders zijn. Kennelijk horen ze bij elkaar, zeker gezien het asociaal ver weg zetten van hun beider voertuigen. De boodschap hiervan luidt: "Denk maar niet dat je bij mij in de buurt je camper of caravan kan plaatsen." Stel je voor dat iedereen dit gedrag zou vertonen, de camping zou vlotjes vol zijn. Het begint verdacht veel op het "kuilengraven" van Duitsers op het strand te lijken.

Morgen gaat het dus naar Pont a Mousson, ja inderdaad, aan de Moezel, maar dan op z'n Frans.