maandag 24 juni 2024

Groningen 1

 Sorry, sorry, ik heb het gevoel dat ik een beetje in gebreke ben gebleven door gisteravond niet een blog te publiceren. Maar bij deze.

Ali was al een paar dagen konijntjes tegen gekomen op de camping, maar steeds had ze geen opname apparaat mee. Maar eergister is ze beter voorbereid en kan ze eindelijk haar konijntjes "schieten."

Gisteren is het toch echt zover. Het einde van deze trip, door respectievelijk Spanje, Frankrijk, Luxenburg, Belgiƫ en natuurlijk Nederland.

Het eerste deel van de terugweg leidt ons over dit soort wegen, of liever weggetjes, waar 60 km/u de maximum snelheid is. 

Ook worden we een aantal keren simpelweg door borden met "Doorgaand verkeer" op het verkeerde been gezet, wat ervoor zorgt dat we een redelijke omweg maken. De reden van die borden is, zo bedenken wij ons, dat ze het verkeer niet door hun dorp willen hebben. Gelukkig zitten we al snel op de 4 baans weg richting Zwolle.

Plotseling belanden we op dit soort wegen, met max 100 km/u, wat voor ons niet erg is, want wij rijden normaal ook maar 90 km/u. Dan wil TomTom ons weer van deze weg hebben en crossen we op een gegeven moment dwars door Wierden en wel door allerlei buurtjes. Ook dat lost zich weer op en dan zijn die 187 km ook zo gedaan.

Dus uitpakken geblazen, of zoals Ali het zegt "eerst de dure spullen eruit." Daarna de kleding en dergelijke. 3x de twee trappen op en neer en je bent gesloopt. De tijd vliegt, dus snel onder de douche, want om 8 uur ....

De De Vissertjes staan dan op de stoep en worden de laatste wetenswaardigheden uitgewisseld, zoals de studie van Romy en de nieuwe baan van Kyra. Het is om trots op te zijn. Het wordt gezellig en laat.


Al meer dan een week staat er een splinternieuwe Yaeasu FT-710 HF zendontvanger op mij te wachten, dus daar "verknooi" ik vandaag mijn meeste tijd aan. Natuurlijk nadat ik de antennes weer heb opgehangen.

Ali is met het schoonmaken van de camper in de weer en zo nu en dan meld ik mij voor hulp aan. Maar ze doet het liever zelf "zegt ze" De camper mag maar 16 uur pr week voor de deur staan, op een bezoekerspas. Ja, Ja, Groen Links maakt ons zelfs hier in Groningen het leven zuur, zeker de camper eigenaren.

Morgen moet de camper naar de stalling en halen we de auto er weer uit. Want de APK keuring laat nog even op zich wachten en er moeten allerlei afspraken met de gezondheidzorg nagekomen worden. Dat wordt onze maand juli.