woensdag 19 juni 2024

het Wieskamp 3


 Vanmorgen lekker vroeg boodschappen bij de Albert Heijn, waardoor we wat later aan de koffie gaan. 


Albert Heijn pakt geweldig uit met hun Oranje assortiment, één klein kastje met allerlei rommel. Ik denk van een paar jaar geleden. Het meest in het oog springend zijn de "Juichbretels," mijn god wie heeft dat bedacht, gelijk met pensioen sturen die man of vrouw.

Het gaat de laatste weken zwaar waardeloos met de verbindingen. Oke, met FT8 maak ik nog wel wat toeval verbindingen, maar voice op SSB is werkelijk helemaal niks.

Het plan is dat we vanmiddag nog een fietstocht gaan maken, maar terwijl ik zit te studeren, het gaat overigens voor geen meter, zie ik ineens een rood scherm, "Uw verbinding is verbroken!" Oke, het internet is hier niet helemaal geweldig, maar een tablet op de WiFi moet nog wel gaan.

Ik meld me bij de receptie, waar ik moet wachten tot 2 uur, want ze hebben pauze. Even later meldt Remke zich en belt met een monteur.... maar een uur later meld ik me toch nog maar eens, ondertussen heeft Ali de koel-vrieskast maar op gas gezet. 

Na een hoop en vaak resetten van de aardlekschakelaar, leidt het spoor naar de wat oudere buren. Ze lenen de camper van hun zoon en hebben werkelijk geen idee. Ook niet als ik vraag of ze iets aan hebben gezet. Uiteindelijk vindt de monteur de boosdoener. Een waterkoker, die kortsluiting maakt.


Mevrouw Ruysdeali maakt onderweg nog deze foto van een groep paarden. Ze heeft wel eens bij het tv. programma "Het Perfectie Plaatje" gehoord van de zogenaamde diagonalen, die in een beeld moeten zitten, maar om nu alle foto's scheef te gaan nemen is natuurlijk ook weer niet de bedoeling, lijkt mij.