woensdag 12 juni 2024

Grensheuvel 10

Langzaam wakker worden en langzaam de dag beginnen. Het is frisjes in de camper, want het was vannacht rond de 7 graden en dan is het "noflik" om nog even achter de gebreide onderbroek te kruipen.

Er staan geen onderdelen op het programma, dus het belooft een rustige dag te worden, totdat... Ali het weerbericht bestudeert. "Als we voor de regen aan nog boodschappen willen doen, moeten we nu weg." Nu hoef ik niet perse boodschappen te doen, maar uit solidariteit, trek ik toch ook maar mijn schoenen en jas aan.

We hebben, na drie jaar, een weggetje ontdekt waar we niet als simpele fietsers hoeven te klimmen als berggeiten, als we naar Banholt willen fietsen. Als je dan een andere weg kiest, zie je ook weer andere uitzichten en die moeten uiteraard worden vastgelegd.

Het is grappig dat we bij deze beide foto's bijna met de ruggen tegen elkaar staan te fotograferen. Ali kiest voor dit "stilleven" met het rustieke bankje, het kruis en het uitzicht over de pas gemaaide velden.

Op naar de Spar in Banholt;


De bovenste foto is uit mijn hart gegrepen, want hoe vaak ik mij niet erger aan mensen die alle vruchten een keer in de hand hebben gehad om ze vervolgens weer terug te gooien. Echter, als Ali een net met sinaasappels wil oppakken grijpt ze in een zak waar totaal verrotte sinaasappels in zitten. Afgezien van dat ik het schandalig vindt, dat er in een versafdeling fruit ligt in een zekere staat van ontbinding, is het verhaal nog niet klaar.

Ali meldt het bij 2 dames die de vakken aan het vullen zijn. Nee, geen jonge, onverantwoordelijke meiden, maar volwassen, manager achtige types. Je verwacht dan dat ze alles laten vallen waar ze mee bezig zijn en de rotzooi, want zo mag je dit wel noemen, opruimen. Niks van dit alles. 

Kennelijk is het rangschikken van bier belangrijker dan het opruimen van rottende waar, wat nog steeds te koop wordt aangeboden. Na een kwartier verlaten wij de winkel en tot mijn verbijstering liggen de schimmelende en rottende sinaasappels andere producten nog steeds te infecteren. Lang Leve de Spar in Banholt.