vrijdag 21 juni 2024

het Wieskamp 5

 

Ali voorziet dat hier een burenoorlog ontstaat als Nederland in de finale tegen Duitsland gaat spelen. Maar misschien is dat ook wel, bij mij, de vader der gedachten, als ik deze foto zie. Ach, vanavond eerst maar eens van het Franse elftal winnen, dat wordt al lastig genoeg. Met of zonder Kylian MbappĂ©  maakt dat volgens mij geen verschil. Trouwens, die jongen heeft mijn sympathie volledig gewonnen door zich uit te spreken over de verkiezingen in Frankrijk. Hulde!

We zijn het wel gewend dat Duitser diepzinnige spreuken op hun camper laten zetten en ook foto's en of tekeningen kom je tegen. Deze Duitse camperaar heeft een Donald Duck achtig figuur op zijn garage staan. Hierdoor trekt hij de aandacht, met als gevolg dat het hele veld de parkeer perikelen aan het volgen is. Ik denk dat hij wel vier keer een ronde draait om het voertuig dan zo, of dan weer anders neer te zetten. Het wordt helemaal te gek dat andere veldbewoners zich met zijn manier van een plaats zoeken gaan bemoeien, terwijl dat ook niet de slimste zijn. (Laat ik over dat laatste maar niet teveel uitweiden.)


Zo hebben onze Duitse buren het bovenstaande bord aan hun luifel hangen. Nu denk ik dat je, of halfdronken, geestelijk beperkt of de intelligentie van wasmachine moet hebben, als je niet in de gaten hebt dat deze mensen aan het kamperen zijn. Ik moet dan ook de opmerking onderdrukken "dat ze dit bord maar beter bij hun thuis kunnen ophangen, zodat inbrekers kunnen zien dat ze niet thuis zijn en rustig hun gang kunnen gaan!"


Zo dadelijk zijn wij te vinden in deze uitspanning om een pizza te verschalken, maar vooral het toetje van ijs met boerenjongen voor Ali. Want daar is dit hele bezoek aan het restaurant voor bedoeld. Ze verheugt zich al meer dan een week hierover.

Natuurlijk ook een beetje om mijn zenuwen te dempen voor de wedstrijd van vanavond.