zaterdag 14 januari 2017

Vilanova i la Geltrú 3

“Kom, we wandelen “even” over de camping”, hoor ik terwijl ik aan het bijkomen ben van een heerlijk ontspannen middagdutje. Als ik me heb aangekleed en mijn neus buiten de camper steek, heb ik onmiddellijk al weer spijt van mijn toezegging. De krappe 10 graden, aangevuld met een gure Noordenwind geeft mij het idee dat de Elfstedentocht niet ver meer weg kan zijn.

DSCN3164 (450x800) 

Kijk, als een camping met, of is het van, dergelijke “wegbewijzering” is voorzien, nou berg je dan maar en neem liever de fiets in plaats van het maken van een wandeling.

DSCN3162 (800x450)

Het uitzicht, aan de randen van de camping, is adembenemend, maar dat kan ook aan de afstand van de wandeling hebben gelegen. Ik zie nu ook dat de takken van de boom wel mooi scherp zijn geworden. Ik kan dat fotograferen ook maar beter aan een een ander overlaten.

DSCN3163 (800x450)

De uitgestrektheid en het aantal huisjes is onvoorstelbaar en op een gegeven moment komen we huisje 2685 tegen.

DSCN3160 (800x450)DSCN3161 (800x450)

Aan de andere rand van het complex komen we een plantage van palmbomen tegen, waar onderop vruchten groeien.

Morgen gaat het 265 km zuidelijker en nu maar hopen dat daar de temperatuur iets aangenamer zal zijn.