dinsdag 10 januari 2017

Capmany 1

In gedachten zie ik mijn grote broer, gisteravond,  al achter zijn computer zitten. Steeds heftiger slaat hij op de F5 toets, om de pagina te verversen. “Het die Slob nog steeds niet sien verhaal deen”, mompelt hij voor zich uit.

Nou die “slob” “had sien verhaal wel deen”, maar op geen enkele manier lukte het om het te uploaden. Geen WiFi in de buurt en ook de telefoon verbinding liet ons danig in de steek. Dus werd het één dag later. Sorry, (sh)it happens.

“Zachtjes tikt de regen op ons camperdak, ritme van de ………” (vrij naar Rob de Nijs), want zo worden we wakker. En… het is al licht aan het worden en dat is vroeger dan we gewend zijn.

DSCN3096 (800x450)

8.50 uur rijden we het terrein van de wijnboer af en denken dat we hier nog wel eens terugkomen. Heerlijk rustig was de nacht en dat scheelt veel in de kwaliteit van de nachtrust.

DSCN3099 (800x450)

Het blijft regenen en is er geen sprake meer van winter, hoewel deze trucker zijn best heeft gedaan zijn wagen in een kerstboom om te toveren. Die rode vlekken onderaan zijn 18 verschillende lampen en die zitten ook nog eens rond zijn opbouw. Tja, waar je al niet op let op lange ritten nietwaar?

DSCN3109 (800x450)

Maar het blijft opletten, want achter dit soort bosschages krijgt de camper een enorme klap van de “Vente Lateral”, oftewel een heftige zijwind. Zelfs vrachtwagens worden soms bijna op de andere weghelft geblazen.

DSCN3120 (800x450)

Dikke buien pakken zich samen bovenin de Pyreneeën en dat belooft niet veel goeds, maar als we Spanje binnenrijden is het ineens gedaan met de harde wind. Compleet windstil is het hier.

DSCN3126 (800x450) 

Het geeft mij een warm gevoel als mijn vriendin van vorig jaar, bij Campmany,  ons weer welkom heet. Ik zie dat tenminste als “echte” vriendschap. Ali heeft daar kennelijk andere ideeën over, want als ik even wil stoppen om haar een hand te geven, verbiedt zij mij dat ten ene male. Wij mannen zijn toch in deze iets vriendelijker ingesteld.

DSCN3128 (800x450)

 Eigenaardig dat er in de Pyreneeën geen vlokje sneeuw ligt.

Zei ik zojuist niet dat het hier windstil was? Wel, we hebben de  poten van de camper nog niet uitgedraaid en de Satellietschotel nog niet omhoog, of het begint hier onbedaarlijk te stormen. Desondanks blijven we hier 2 nachten.